صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / اعطای تسهیلات بازسازی به سیل زدگان لرستان و خوزستان

اعطای تسهیلات بازسازی به سیل زدگان لرستان و خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت تسهیلات برای بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد.

اسماعیل نجار

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال بارش اخیر باران در استان لرستان شاهد بودیم که بیش از ۵۰ میلیمتر بارندگی در زمانی کوتاه در این استان به ثبت رسید. این بارندگی‌ها دوره بازگشتی صد ساله داشته است.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن خسارات به برخی واحدهای زیرزمینی و همکف در استان لرستان شده بود، گفت: همچنین با توجه به افزایش حجم آب رودها و ورد آب به پشت سدها شاهد آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان خوزستان نیز بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در همین راستا نیز رئیس جمهور دستور بازدید از مناطق سیل زده را داده و بنده امروز به همراه جناب آقای واعظی اقدام به بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان‌های پلدختر، خرم آباد، الیگودرز و… در استان لرستان کردم و عصر امروز نیز به منظور بازدید از مناطق سیل زده در استان خوزستان از مناطق مختلف این استان نیز بازدید خواهیم کرد.

نجار با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران استان لرستان تشکیل و تدابیر مناسب در این زمینه اتخاذ شد، گفت: مقرر شد تا ۴ میلیارد تومان تنخواه برای امور اولیه و فوری در اختیار استان لرستان قرار بگیرد و مابقی خسارات نیز بعد از جمع بندی گزارش‌های ارزیابی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا نسبت به وقوع این سیلاب هشدار داده شده بود یا خیر؟ اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشته است و اتفاقاً یکی از دلایل آن همین پیش‌بینی به موقع بود. ما به دستگاه‌های مختلف در این زمینه هشدارهای لازم را داده بودیم.

وی در مورد خسارات وارد شده به واحدها نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و خسارت‌های ناشی از فعل از سوی کارشناسان بررسی خواهد شد. پس از تکمیل جمع بندی ها پس از آن روند بازسازی و اعطای تسهیلات با توجه به میزان خسارت و واحدهای شهری و روستایی به حادثه‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اقدامات در حال انجام است و خوشبختانه وضعیت در این مناطق به سمت عادی شدن در حال حرکت است.

همچنین خبرنگار ایسنا در منطقه لرستان نیز گزارش داد که اسماعیل نجار درحاشیه بازدید از مناطق سیل زده این استان گفته است: دستگاه‌های مربوطه خسارت سیل لرستان را برآورد کنند تا آن را براساس دستورالعمل به دولت ارائه دهیم و هنوز برآوردی از خسارت نشده و دستگاه‌ها در حال جمع‌بندی هستند.

نجار با اشاره به اینکه خانه‌ها هر کدام دستورالعملی دارند، یادآور شد: اگر خانه‌ها تعمیری باشد، مبلغی به عنوان تسهیلات ارزان‌قیمت و مبلغی بلاعوض پرداخت می‌شود. اگر خانه‌ها بازسازی باشد، تسهیلات بیشتر است و برای خانه‌های شهری حدود ۵۰ میلیون تومان و ۱۷ تا ۱۸ میلیون نیز تسهیلات بلاعوض خواهیم داد.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت بحران اعتبارات خوبی دارد و اگر مشکلات و مسائل مالی دولت نباشد، وضعیت اعتبارات بحرانی خوب است. به طوریکه دو درصد از اعتبارات کشور برای مقابله با بحران و سه درصد برای پیشگیری اختصاص می‌یابد و با توجه به میزان بودجه در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.