صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیام محمود عباس برای حماس
پیام محمود عباس برای حماس

پیام محمود عباس برای حماس

یک عضو کمیته مرکزی جنبش فتح از سفر آتی حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات به غزه برای انتقال پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به جنبش حماس درباره انتخابات خبر داد.

محمود عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگویی تلویزیونی از حماس خواست در انتخابات شرکت کند تا این فلسطینی‌ها باشند که تصمیم می‌گیرند و انتخاب کنند چه کسی هدایت و مدیریت کارهایشان را در شرایطی که مساله فلسطین دارد، بر عهده گیرند.

حسین الشیخ با اشاره به اینکه فتح از شرکت در انتخابات با لیست مشترکی با حماس و تمامی گروه‌های فلسطینی ممانعت نمی‌کند، گفت: فتح گفت‌وگوی همه جانبه‌ای را با گروه‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) جهت تشکیل کابینه جدید که مسؤول برگزاری موفق انتخابات پارلمانی است، آغاز خواهد کرد.

او در ادامه حماس را به مانع تراشی در فعالیت دولت وفاق فلسطین به ریاست رامی حمدالله متهم کرد و گفت: علت تشکل دولت جدید پایان دادن به اختلافات و عمل به مسؤولیت‌ها در نوار غزه همانند کرانه باختری است.

این عضو کمیته مرکزی فتح نسبت به طرح مشترک اسرائیل و آمریکا برای برهم زدن وحدت جغرافیایی کرانه باختری و نوار غزه جهت مقدمه‌سازی برای جدایی کلی آنها هشدار داد و از حماس خواست حساسیت این مرحله را درک کند.

عباس پیشتر از تصمیم دادگاه قانون اساسی فلسطین برای انحلال شورای قانون‌گذاری و آغاز مقدمات برگزاری انتخابات در طول شش ماه از زمان صدور این حکم خبر داده بود.

در مقابل جنبش حماس این درخواست را زیر پا گذاشتن قوانین دانسته و کاملاً آن را رد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.