صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / وجود بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد
وجود بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد

وجود بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سالجاری تخت‌های بیمارستانی در این استان به یک ۱۰۹۲ تخت رسیده است.

تخت بیمارستانی

به گزارش کسب و کار نیوز در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان افزود: با توجه به افتتاح بیمارستان‌های سال جدید می‌توان به افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان اشاره کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۷۷۲ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که در حال حاضر در سالجاری این میزان به یک هزار و ۹۲ تخت رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد تخت‌ها به ازای هر یک هزار نفر جمعیت که شاخص قبلی استان یک و یک صدم بوده در حال حاضر به یک و ۵۴ صدم رسیده است که با افتتاح بیمارستان‌های جدید در سال‌های آتی این میزان نیز افزایش پیدا می‌کند.

سبز عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۲۴ پزشک عمومی در استان فعالیت داشتند که امسال این میزان به ۲۴۰ پزشک رسیده است. بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از ۶ بیمارستان به ۸ بیمارستان در سالجاری افزایش پیدا کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ مورد اهدای عضو در استان انجام شد که این تعداد از ابتدای سالجاری تاکنون به ۲۰ مورد رسیده است.

سبز بیان کرد: بیماران پیوندی استان که پیوند آنها در شهرستانهای دیگر انجام می‌شد در سال گذشته ۶۸ مورد بوده و در سال گذشته کامل اهدای عضو شده در کهگیلویه و بویراحمد ۵۳ عضو بوده که امسال تاکنون ۶۹ عضو شده است.

وی افزود: در سال قبل ۶ تا ۸ مورد فوت مادران بارداردر استان وجود داشت که خوشبختانه تاکنون در سالجاری این مورد رخ نداده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نظارت و بازدید از مراکز و مؤسسات در سال گذشته ۲۶۰ مورد و امسال نیز ۸۷۵ مورد شده است.

سبز بیان کرد: ۳۰ مورد معرفی مراکز غیرمجاز در سال گذشته و در سالجاری ۵۴ مورد در استان اجرا شده و در سال قبل بالغ بر ۳۷ مورد تذکر به مؤسسات درمانی استان داده شد که این میزان در سالجاری به ۲۴۰ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: ۱۶ مورد احکام پلمپ برای مراکز غیر مجاز در سال گذشته و در سال جاری ۲۸ مورد صادر شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.