صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / مرحله استانی رقابت ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی پایان یافت
مرحله استانی رقابت ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی پایان یافت

مرحله استانی رقابت ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی پایان یافت

15 هزار باشگاه کتابخوانی در سومین دوره رقابت‌ جام باشگاه‌های کتابخوانی به بخش پایانی این رقابت ها در مرحله استانی رسیدند و از دهم بهمن‌ماه رقابت این باشگاه‌ها در سطح ملی دنبال می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از ستاد اطلاع رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی ابراهیم حیدری دبیر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: بیش از یکهزار و ۷۴۶ شهر و روستای مختلف کشور با قریب به ۱۵ هزار باشگاه کتاب‌خوانی مشارکت داشتند.
او با اشاره به اقبال از مجموعه فعالیت‌های کتابخوانی اعم از جام باشگاه‌های کتابخوانی، انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی در مناطق مختلف روستایی از مطالبه‌های نوجوان‌ها و کودکان و خانواده‌ها شده است و امیدداریم از رهگذر این پویش اجتماعی و فرهنگی ملی شمار نوجوان‌های پیگیر و فعال کتاب به چند میلیون نفر برسد.
این مقام مسئول همچنین توضیح داد: رقابت باشگاه‌های کتابخوانی در استان‌ها، در مرحله داوری استانی است و با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان استانی فعالیت باشگاه متوقف نمی‌شود و به واقع این رویداد‌ها تعطیل‌بردار نیست.
وی گفت: در بخش استانی نیز مانند مرحله کشوری این رقابت در چهار بخش «بهترین باشگاه کتابخوانی»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین کتاب به انتخاب بچه‌ها » و «بهترین نامه به نویسندگان» برگزار می‌شود.
حیدری افزود: پس از اعلام برگزیده‌های مرحله استانی، از هر استان سه تا پنج اثر برگزیده در بخش‌های مختلف به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می‌شود، براساس این گزارش دبیرخانه مرکزی در خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه۶، کد پستی۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ قرار دارد.
به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، اعضاء جام باشگاه‌های کتابخوانی در سراسر کشور تا سقف ۵۰ درصد از تسهیلات یارانه کتاب برخوردار می‌شوند، همچنین طی یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار مربی و تسهیل‌گر باشگاه کتابخوانی در سراسر کشور آموزش دیدند و دست‌کم هر مربی از ۱۶ ساعت فرصت آموزش و کارگاه آموزشی بهره برده است.
جام باشگاه‌های کتابخوانی با تمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان اهداف گوناگون از جمله کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، رشد و تعالی نگاه انتقادی و فعالیت جمعی میان کودکان و نوجوان‌ها از رهگذر کتابخوانی، تشویق و ترغیب نوجوان‌ها و کودکان به تفکر خلاق و گفت‌وگو و بحث و چرخش کتاب در میان همسالان را دنبال می کند.
ثبت ‌نام سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی از اول مهرماه آغاز شد و پس از یک‌بار تمدید مهلت ثبت‌نام ۱۴ آذرماه پایان یافت و بیش از ۱۷۰۰ شهر و روستا در این رویداد شرکت کردند و قریب به ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی ثبت شدند.
اردبیهشت‌ماه ۹۷ با تشکیل دبیرخانه استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان باشگاه‌ها، فعالیت‌های این رویداد ترویج‌ کتابخوانی در سطح شهرها و استان‌ها آغاز شد.
فراهنگ **۱۰۸۵**۳۰۰۹

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.