صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لاوروف: تحریم‌های آمریکا تلاش برای توقیف دارایی‌ دولت ونزوئلا است/ جهان کاری کند

لاوروف: تحریم‌های آمریکا تلاش برای توقیف دارایی‌ دولت ونزوئلا است/ جهان کاری کند

وزیر امور خارجه‌ روسیه اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا و همپیمانانش علیه ونزوئلا عملاً تلاش برای توقیف دارایی‌های دولت این کشور است.

لاوروف

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در مذاکراتش در کشور سیرالئون اظهار کرد: در اکثر موارد انسداد دارایی‌ها طبق تحریم‌ها، اساساً منجر به توقیف اعتبارات یک دولت دیگر می‌شوند. مقام‌های انگلیس نیز اکنون با توقیف ذخایر طلای انبار شده ونزوئلا در لندن، در حقیقت همین کار را انجام می‌دهند.

او بیان کرد: به غیر از این حقیقت که تحریم‌ها شدیداً باعث تضعیف میزان اعتماد به نظام پولی بین‌المللی مبتنی بر برتری دلار می‌شود، همچنین بحران در جامعه ونزوئلا را تشدید کرده و به مخالفت با این اقدامات غیر قانونی دامن می‌زند.

به گفته لاوروف، آمریکا و همپیمانانش شدیداً دارند تمامی هنجارهای ممکن قوانین بین‌الملل را در وضعیت ونوزئلا نقض می‌کنند.

او خاطرنشان کرد در ارتباط با امکان تلاش‌های بین‌المللی به منظور تسهیل حل وضعیت ونزوئلا، آمریکا و همپیمانانش جدا در حال مانع تراشی برای این مسیر هستند.

با این حال به گفته لاوروف روسیه هر تلاش ممکنی را برای حمایت از دولت مشروع ونزوئلا صورت خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه در عین حال گفت: جامعه بین‌المللی باید جلوی حل بحران ونزوئلا به این شکل نادرست را بگیرد. ما می‌خواهیم بدانیم که جامعه‌ بین‌الملل چه کاری می‌تواند برای جلوگیری از یک مورد دیگر نقض کاهش قوانین بین‌المللی و یک تغییر رژیم اجباری انجام دهد تا این وضعیت را وارد مسیر اساسی کند.

او در عین حال گفت: مخالفان دولت ونزوئلا تحت فشار طرف‌های خارجی قرار گرفتند تا با دولت نیکولاس مادورو ارتباط برقرار نکنند. رئیس جمهور مادورو و نمایندگانش و همچنین خورخه آریزا، وزیر امور خارجه دولت او چندین تلاش برای ورود به مذاکرات با مخالفان صورت دادند اما واکنش مخالفان به نحوی بود که نشان می‌دهد فشار زیادی روی آنها وارد می‌شود.

لاوروف در عین حال تحریم‌های اعمال شده بر شرکت نفت دولتی ونزوئلا را غیر قانونی دانسته و اظهار کرد: روسیه تمامی تدابیر لازم را برای حمایت از دولت نیکولاس مادورو اتخاذ خواهد کرد.

وی تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تلاشی از سوی آمریکا برای توقیف دارایی‌های دولت ونزوئلا دانست این در حالی است که سرگئی استورچاک، معاون وزیر دارایی روسیه گفت که مسکو انتظار دارد ونزوئلا در پرداخت بدهی‌هایش با مشکل مواجه شود.

استورچاک گفت: مشکلاتی در این مسیر وجود خواهد داشت و همه چیز وابسته به این است که ارتش وسربازان ونزوئلا چطور به وظیفه خود و سوگندشان وفادار بمانند و این وضعیت دشوار است و قابل ارزیابی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.