صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / طوفان سهمگین در کوبا کشته و زخمی به‌جا گذاشت
طوفان سهمگین در کوبا کشته و زخمی به‌جا گذاشت

طوفان سهمگین در کوبا کشته و زخمی به‌جا گذاشت

مقامات کوبا از کشته شدن چهار تن و زخمی شدن ۱۹۵ تن دیگر به دنبال طوفانی شدید و کم‌سابقه در "هاوانا"، پایتخت این کشور خبر دادند.

سیل طوفان ایتالیا ونیز

به گزارش کسب و کار نیوز، عکس‌های منتشر شده از این طوفان که در شب یکشنبه به وقوع پیوسته بقایای آوار فرو ریخته روی خودروها و سیل‌گرفتگی مناطق ساحلی شهر را نشان می‌دهد.

میگل دایاز-کانل، رئیس جمهوری کوبا در طول شب این حادثه به کارکنان نیروهای اضطراری اطراف شهر سر زده و خسارات ناشی از این طوفان را بسیار شدید اعلام کرده است.

دولت کوبا اعلام کرده بادهای قوی با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت موجب آسیب دیدن ساختمان‌ها شده و مناطق با ارتفاع کم در شهر “هاوانا” گرفتار سیل شده‌اند. همچنین استان‌های “پینار دل ریو”، “آرتمیسا” و “مایابکه” نیز تحت تأثیر این طوفان قرار گرفته‌اند.

رایج‌ترین رویداد طبیعی در این شهر وقوع “تنوره‌های دریایی” در سواحل است که بسیار ضعیف‌تر از طوفان رخ داده اخیر هستند.

به گفته ساکنان این شهر، طوفان صدایی چون “موتور یک جت” داشته و تغییرات در فشار در محیط شهر نیز احساس شده است.

این کشورِ جزیره‌ای به طور مکرر تحت تأثیر شرایط وخیم آب و هوایی مانند طوفان‌ها و تندبادهای اقیانوس اطلس قرار می‌گیرد. کوبا در دریای کارائیب قرار دارد که از تاریخ اول ژوئن تا ۳۰ نوامبر نسبت به وقوع طوفان‌ها آسیب‌پذیر است.

بنا بر گزارش سی ان ان، وقوع طوفان “ایرما” در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی منجر به کشته شدن ۱۰ تن در کوبا شد که هفت تن از آن‌ها در هاوانا بودند. این طوفان همراه با بادهایی با سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت منجر به سیل‌گرفتگی برخی مناطق و خسارات زیادی شد.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.