صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سازمان‌ها و ادارات موظفند ۳ درصد از شاغلین خود را از بین معلولان انتخاب کنند
سازمان‌ها و ادارات موظفند ۳ درصد از شاغلین خود را از بین معلولان انتخاب کنند

در نشستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح شد؛

سازمان‌ها و ادارات موظفند ۳ درصد از شاغلین خود را از بین معلولان انتخاب کنند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به معلولان را، مراکز غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌دهند.

معلول

به گزارش کسب و کار نیوز- قبادی دانا روز گذشته در نشست هم اندیشی با مدیران مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، افزود: سازمان بهزیستی کشور، طرح‌ها و برنامه‌های خود را با توجه به شرایط هر استان و بر اساس طرح آمایش سرزمین با شاخص‌های استانی و منطقه‌ای هماهنگ می‌کند.

وی رفع معضل اعتیاد و رسیدگی به فرد معتاد را هم در گرو فعالیت‌های مراکز غیر دولتی و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: مسئله ترک اعتیاد زنان و کودکان از مهمترین اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور به خصوص در سیستان و بلوچستان از طریق حمایت از مراکز ترک اعتیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۸ مرکز غیر دولتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۵۹۸ مرکز فعال و هزار و ۵۰۰ مرکز نیز غیر فعال است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: باید علت اینکه این تعداد دفتر در سیستان و بلوچستان ثبت شده اما تعداد محدودی فعال هستند مشخص و یک بازنگری در این باره انجام شود.

وی بیان کرد: طبق آمایش انجام شده سیستان و بلوچستان تنها ۱۴ درصد نسبت به کل کشور افراد زیر پوشش بهزیستی دارد که با توجه به محرومیت‌های این استان رقم قابل ملاحظه‌ای نیست که باید واکاوی شود.

قبادی دانا ادامه داد: کم سن ترین مددجویان کشور با ۲۵ سال سن در سیستان و بلوچستان هستند که این امر می‌تواند در زمینه توانمندسازی فعالیت‌های اشتغالزا کمک کننده باشد.

وی در حوزه مستمری بگیران سیستان و بلوچستان گفت: پنج درصد افراد زیر پوشش بهزیستی این استان مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: هزار و ۱۳۱ نفر دانشجوی زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به شمار کودکان زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷۶ کودک در سطح این استان زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

قبادی دانا، اشتغال پایدار را یکی از راهکارهای مناسب در حوزه اجتماعی دانست و افزود: آموزش مناسب و به کارگیری افراد معلول و رها یافته از اعتیاد با در اختیار گذاشتن ابزار مناسب از جمله برنامه هایست که سازمان بهزیستی از آن استقبال می‌کند.

سراوانی، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان هم یکی از مشکلات افرادی را که ترک اعتیاد کرده اند، بیکاری و به کار نگرفتن آنان در صنوف و مشاغل بیان کرد.

وی همچنین با بیان این که طبق قانون کار، سازمان‌ها و ادارات دولتی موظفند ۳ درصد از نیروهای شاغل خود را از بین معلولان انتخاب کنند، گفت: بیشتر این افراد می‌توانند به عنوان اپراتور تلفنخانه در سازمان‌ها و ادارات به کار گرفته شوند، اما همکاری چندانی در این زمینه نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.