صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / درآمد توسعه‌دهندگان اپ استور در سال ۲۰۱۸ چقدر بوده است؟
درآمد توسعه‌دهندگان اپ استور در سال ۲۰۱۸ چقدر بوده است؟

درآمد توسعه‌دهندگان اپ استور در سال ۲۰۱۸ چقدر بوده است؟

اپ استور طی ده سال گذشته درآمد سرسام آور ۱۲۰ میلیارد دلاری را عاید توسعه دهندگان iOS کرده که حدود یک چهارم آن تنها در سال ۲۰۱۸ بدست آمده است. این مساله حاکی از رشد چشمگیر مارکت قدرتمند اپل در ماه های گذشته است.

سال گذشته این کمپانی میزان درآمد توسعه دهندگان را ۸۶ میلیارد دلار عنوان کرده بود و مقایسه آن با رقم کنونی از رشد ۳۴ میلیارد دلاری طی یکسال خبر می دهد. این رقم ۲۸ درصد از رشد ۲۶.۵ میلیارد دلاری اپل در سال ۲۰۱۷ بیشتر است. بخشی از این پیشرفت مدیون گسترش بیشتر گوشی های هوشمند و شبکه های مخابراتی پر سرعت در سراسر جهان است. نباید فراموش کرد که کمپانی آمریکایی درصدی از درامد فروش اپلیکیشن ها را به عنوان کمیسیون برای خودش برمی دارد در نتیجه درامد کلی اپ استور از زمان راه اندازی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است. در این بین ۱۶۴ شرکت از توسعه دهندگان اپ استور توانسته‌اند در سال ۲۰۱۸ میلادی حداقل یک میلیون دلار درآمد کسب کنند. این رقم نشان می‌دهد که تعداد شرکت های توسعه دهنده‌ با درآمد یک میلیون دلاری در اپ استور تقریباً دو برابر گوگل پلی است

اپل گزارش مربوط به عملکرد مالی مارکتش  را طی افتتاحیه برنامه ای به نام «کمپ کارآفرینان» اعلام کرده که در آن ۱۱ استارتاپ توسعه اپ که توسط زنان بنیانگذاری شده اند امکان دیدار با کارکنان، مهندسان و متخصصان اپل را پیدا می کنند. فروشگاه اپ استور طی تعطیلات چند روزه کریسمس توانست به رکورد فروش خیره‌کننده ۱.۲ میلیارد دلار دست پیدا کند. بخش قابل توجهی از این فروش نیز در نخستین روز سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده که آن هم به نوبه خود رکوردشکنی کرده است.درآمد بخش خدمات اپل نیز که شامل اپ استور و اپل پی می شود در سال ۲۰۱۸ با رشد ۲۴ درصدی به ۳۷.۲ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.