صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هیچ شکایتی در خصوص نقض حقوق شهروندی دریافت نکردیم
هیچ شکایتی در خصوص نقض حقوق شهروندی دریافت نکردیم

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم :

هیچ شکایتی در خصوص نقض حقوق شهروندی دریافت نکردیم

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم با تاکید بر اینکه هیچ شکایتی تحت عنوان نقض حقوق شهروندی از زیر مجموعه‌های این وزارتخانه دریافت نکرده‌ایم،‌ گفت: ممکن است عدم آگاهی و اطلاع رسانی مناسب نسبت به حقوق شهروندی در حوزه‌های عمومی یکی از دلایل عدم ثبت شکایت در این زمینه باشد.

جعفری مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم

دکتر فریدون جعفری در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با اشاره به راه‌اندازی سایت سیستم ثبت و دریافت شکایات و گزارشات مرتبط با عدم رعایت حقوق شهروندی در وزارت علوم، اظهار کرد: دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارمندان مراکز و زیرمجموعه‌های آموزشی عالی اگر مدعی نقض موردی از حقوق مصوب خود در قانون اساسی باشند، می‌توانند با در دست داشتن مستندات متقن، شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند. البته شکایات آنها نباید یک ادعای صرف باشد، باید مستندات لازم را نیز ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: نحوه پاسخ‌دهی به شکایات افراد در خصوص نقض حقوق شهروندی به صورت مکتوب و یا به صورت اتوماسیونی از طریق سیستم فوق ارائه خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم در خصوص زمان رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات ارسال شده به وزارت علوم نیز خاطرنشان کرد: زمان رسیدگی و پاسخ دهی به پرونده‌ها بستگی به نوع، موضوع پرونده و میزان همکاری آن دستگاه در خصوص پرونده دارد، برخی درخواست‌ها و شکایات یک ماهه و گاه حتی کمتر از یک هفته قابل پاسخگویی هستند و البته برخی دیگر نیز ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد.

دکتر جعفری تاکید کرد: بطور کلی برای شکایاتی که به دفتر بازرسی ارسال می‌شود نهایتاً طی ۱۰ روز، نامه لازم از این دفتر به حوزه مربوطه داده می‌شود اما زمان جواب‌هایی که از مراکز می‌رسد ممکن است متفاوت باشند. برخی دانشگاه‌ها پاسخ درخواست‌ها را با تأخیر می‌دهد که آنها شناسایی می‌کنیم و تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت علوم همچنین با بیان اینکه شکایات از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه به دو صورت حضوری، کتبی و الکترونیکی قابل رسیدگی است، گفت: از زمانی که در این مسئولیت حضور داشتم اعتراضی تحت عنوان نقض حقوق شهروندی از زیر مجموعه‌های وزارت علوم دریافت نکردم و ممکن است عدم آگاهی و اطلاع رسانی مناسب از حقوق شهروندی در حوزه‌های عمومی یکی از دلایلی باشد که هنوز شکایتی در این زمینه ارسال نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.