چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / عبور دانش‌آموزان از رودخانه‌ توسط معلم فداکار+فیلم
عبور دانش‌آموزان از رودخانه‌ توسط معلم فداکار+فیلم

عبور دانش‌آموزان از رودخانه‌ توسط معلم فداکار+فیلم

انتشار یک فیلم در فضای مجازی که نشان می‌داد معلمی در استان کهگیلویه و بویر احمد برای عبور دانش‌آموزان از رودخانه‌ روستا، آنها را به دوش می‌کشد، واکنش‌هایی را در پی داشت.

معلم فداکار

«صیاد تقی پور» معلم روستای سرگچ بخش دیشموک که باید هر روز جهت رفتن به مدرسه “سرگچ آخر” از رودخانه عبور کند با دانش آموزانی مواجه می‌شود که برای درس خواندن باید از رودخانه عبور کنند تا به مدرسه برسند.

«صیاد تقی پور»، معلمی سرگچ منطقه محروم دیشموک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: روستای سرگچ چهار آبادی، چهار مدرسه دارد که از وسط این روستا یک رودخانه‌ای عبور می‌کند که دو مدرسه یک طرف و دو مدرسه طرف دیگر رودخانه قرار دارند.

وی افزود: بنده معلم روستای “سرگچ آخر” هستم که روزانه برای رفتن به مدرسه برای تدریس باید از رودخانه عبور کنم، یکی از مدرسه‌ها کنار رودخانه قرار گرفته که یک واحد منزل مسکونی نیز در نزدیکی این مدرسه و طرف دیگر رودخانه است (یعنی رودخانه بین این منزل مسکونی و مدرسه است).

این معلم روستای سرگچ دیشموک اظهار کرد: بنده صبح‌ها و هنگام ظهر از رودخانه عبور و به مدرسه رفت و آمد دارم و با توجه به اینکه روستا امکاناتی ندارد در شهر دیشموک اسکان دارم، صبح‌ها که به مدرسه می‌روم این دانش آموزان کنار رودخانه نشسته‌اند، روزهایی که بارندگی نداریم و آب رودخانه کمتر است خود دانش آموزان از رودخانه عبور می‌کنند اما روزهایی که بارندگی داریم آب رودخانه بیشتر می‌شود و عبور از رودخانه برای دانش آموزان سخت و دشوار می‌شود و حتی در برخی موارد رودخانه آنها را با خود می‌برد که در یک مورد خودم دانش آموزان را نجات دادم.

تقی پور خاطرنشان کرد: در بعضی مواقع که هوا بارانی است این ۴ دانش آموز دختر و پسر (دو دختر و دو پسر) را بوسیله الاغ از رودخانه عبور می‌دهیم و در برخی موارد که الاغ جوابگو نیست و حجم آب بیشتر است با پشت کردن و بر روی دوش انداختن اقدام به عبور و جابه‌جا کردن دانش آموزان از رودخانه می‌کنم.

وی گفت: این وضعیت برای اولیا دانش آموزان عادی شده و بر این باورند که فرزندانمان خودشان به مدرسه می‌روند و بر می‌گردند.

این معلم ادامه داد: اولین بار که با این وضعیت مواجه شدم تصمیم گرفتم برای عبور از رودخانه به این دانش آموزان کمک کنم و این مساله را وظیفه انسانی خود دانستم.

تقی پور عنوان کرد: در روستای”سرگچ آخری” که خودم مشغول تدریس هستم منازلشان سرویس بهداشتی ندارد، از لحاظ بهداشتی مشکل دارند، انتظار مردم این منطقه بالا نیست بلکه در حد امکانات اولیه است و حتی از ساده‌ترین امکانات زندگی هم محروم هستند.

وی بیان کرد: از شهر دیشموک به سمت این ۴روستا که حرکت می‌کنم جاده آنها خاکی و فاقد آسفالت است که این مساله نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

این معلم فداکار تاکید کرد: در برخی موارد که معلمی مرتکب تخلفی می‌شود در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود اما انتظار دارم که این مساله نیز دیده شود.

تقی پور اظهار کرد: روستای”سرگچ” ۴ آبادی دارای ۴۰ خانوار است که در حدود ۱۵ کیلومتری شهر دیشموک مرکز بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، صیاد تقی پور ۲۴ ساله، فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و معلم مدرسه روستای سرگچ بخش دیشموک است که روزهای بارانی به یاری دانش آموزان مدرسه این روستا می‌شتابد.

شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک در استان خوزستان، از جنوب به ارتفاعات ۳ هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق با بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط دارد.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.