صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس پارلمان لبنان با واگذاری وزارت محیط زیست مخالفت کرد
رئیس پارلمان لبنان با واگذاری وزارت محیط زیست مخالفت کرد

همزمان با تقلا برای تسریع تشکیل دولت

رئیس پارلمان لبنان با واگذاری وزارت محیط زیست مخالفت کرد

رئیس پارلمان لبنان با هدف سرعت بخشیدن به تشکیل دولت خواهان برگزاری نشست هیئت دفتر پارلمان شده است. این در حالی است که برخی می‌گویند او با واگذاری وزارت بهداشت در دولت آینده لبنان مخالف است.

نبیه بری و سعد حریری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در سایه ابهاماتی که درباره مذاکرات برای تشکیل دولت لبنان وجود دارد نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور خواهان برگزاری نشست هیئت دفتر پارلمان در روز چهارشنبه شده است. وی پیش از این چندین بار خواهان برگزاری جلسه دولت موقت برای تصویب بودجه شده بود. بری دستورکار این نشست را که مأموریت تعیین دستورکار جلسات پارلمان را برعهده دارد، مشخص نکرده است. گروه‌های سیاسی لبنانی معتقدند که درخواست بری برای برگزاری این نشست با هدف اعمال فشار برای سرعت بخشیدن به تشکیل دولت یا برگزاری جلسه بررسی بودجه ۲۰۱۹ از سوی دولت موقت است.

میشل موسی، نماینده فراکسیون “توسعه و آزادی” و عضو هیئت دفتر پارلمان تأکید کرد که هدف بری از دعوت برای این نشست سرعت بخشیدن به تشکیل دولت است. رهبران جریان المستقبل لبنان نیز همین نظر را دارند.

پل مرقص، کارشناس حقوقی لبنانی این فشارها را مثبت خواند و گفت که رئیس پارلمان از نظر حقوقی دیگر نمی‌تواند از این فشارها فراتر رود و باید منتظر بماند تا کابینه بودجه را بررسی و آن را به پارلمان ارجاع دهد.

با این حال برخی منابع لبنانی ارتباطی بین دعوت بری برای برگزاری این نشست با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات برای تشکیل دولت نمی‌بینند. این منابع به نقل از بری گفتند که هنوز برخی طرح‌ها و پیشنهادات و قوانین وجود دارد که بهتر است قبل از تشکیل دولت جدید بررسی و تصویب شوند.

از سوی دیگر نبیه بری به کسانی که با او دیدار کرده بودند، گفت: سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف می‌خواهد وزارت محیط زیست را از ما بگیرد و وزارتخانه دیگری را به ما بدهد اما ما با این مساله مخالفیم.

وی گفت که مذاکرات و دیدارهایی که با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان داشته نشان می‌دهد که فعلاً دولتی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.