صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / دید افقی در فرودگاه زاهدان به ۱۰۰ متر کاهش یافت‌/ مدارس ابتدایی تعطیل شد
دید افقی در فرودگاه زاهدان به ۱۰۰ متر کاهش یافت‌/ مدارس ابتدایی تعطیل شد

وزش طوفان شن در زاهدان؛

دید افقی در فرودگاه زاهدان به ۱۰۰ متر کاهش یافت‌/ مدارس ابتدایی تعطیل شد

‌رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در زاهدان تبدیل به طوفان شدید گردوخاک شد که بر اثر آن دید افقی در محل فرودگاه زاهدان به ۱۰۰ متر کاهش یافت.

طوفان شن

‌‌محمود دیانتی در گفت و گو با ایسنا- افزود: طوفان گردوخاک از پدیده‌های مخرب جوی است و زمانی از سوی هواشناسی گزارش می‌شود که سرعت باد بیش از ۵۴ کیلومتر بر ساعت و همزمان دید افقی به زیر هزار متر برسد.

وی با بیان اینکه طوفان کنونی زاهدان از نوع شدید است، ادامه داد: تا این لحظه بیشینه سرعت طوفان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و گردوخاک حاصل از آن کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش داده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه این شرایط سبب اختلال یا کندی تردد در حمل و نقل زمینی و ریلی منتهی به زاهدان شده است، افزود: علاوه بر این فعالیت‌های فرودگاه بین‌المللی زاهدان نیز به جهت شدت طوفان با اختلال همراه شده است.

دیانتی در ادامه گفت: وزش باد شدید با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت نصرت آباد از توابع زاهدان را نیز در بر گرفته که به جهت آن دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط برای تردد در محورهای زاهدان- بم و ایرانشهر-بم مساعد نیست، ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه از ترددهای غیر ضرور در این محورها خودداری کنند چراکه برخی از قسمت‌های این مسیرها طوفانی است.

همچنین روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان از تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت ظهر در زاهدان خبر داد.

علی مرادی به ایسنا گفت: با توجه به شدت گرفتن طوفان و مشکل در رفت و آمد دانش آموزان مدارس ابتدایی شیفت ظهر در زاهدان تعطیل شد.

وی بیان کرد: در خصوص تعطیلی مدارس دیگر مقاطع تحصیلی هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.