صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / داشتن دانشجوی کارآفرین در گرو تغییر در برخی آیین‌نامه‌ها است
داشتن دانشجوی کارآفرین در گرو تغییر در برخی آیین‌نامه‌ها است

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

داشتن دانشجوی کارآفرین در گرو تغییر در برخی آیین‌نامه‌ها است

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای داشتن دانشجویان کارآفرین، باید در برخی آئین نامه‌ها تجدید نظر کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدهادی عسکری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در شصت و هفتمین گردهمایی سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: از زمان حضور غفاری به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بحث دانشگاه مؤثر به طور جدی پیگیری شد و در همین راستا برنامه‌های متعددی تعریف کردیم. دانشگاه به مثابه یک رنگین کمان کل تعاملات انسانی را تشکیل می‌دهد که باید بستر سازی را جدی گرفت و با رصد مسائل، راهکارهای مفیدی ارائه دهیم.

وی افزود: همه ما به ارتقا سرمایه اجتماعی فکر می‌کنیم و ناگزیریم که مشارکت دانشجویان را به حداکثر برسانیم نقطه مقابل این مشارکت، انزوا قرار دارد که اگر خوب نتوانیم سامان دهیم، بدون تردید دچار انزوای این دانشجویان می شویم.

عسکری با اشاره به اتخاذ تدابیری برای پیوستگی دانشگاه‌ها، ادامه داد: باید به عنوان دانشگاه مؤثر ورود کنیم و بحث آموزش را به طور جدی پیگیری کنیم. سازمان فرهنگی باید هم یادگیرنده و هم یاد دهنده باشد. مصون از آزمایش نیستیم و نیاز داریم اطلاعات خود را به روز کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه مدیران فرهنگی در خط مقدم مسائل فرهنگی هستند، ادامه داد: باید قبول کنیم که برخی آئین نامه‌ها در شرایط امروز دیگر کمک حال نیستند و باید برای کمک به داشتن دانشجویان کارآفرین، در برخی آئین نامه‌ها تجدید نظر کرد. باید محیطی ایجاد شود تا با برگزاری رویدادهای دانشجویی تأثیرات بهتری بتوانیم بگذاریم.

وی با اشاره به سه حوزه انجمن علمی، کانون فرهنگی و اجتماعی و نشریات، گفت: درست است که فضای دانشگاه با بیرون کمی متفاوت است، اما مبادا که انجمن‌های علمی دچار توهم شوند زیرا وقتی که در جامعه قرار می‌گیرند تهی خواهند شد. بحث دیگر مربوط به کانون فرهنگی و اجتماعی است که این محیط به ذات خود محیط فعالی است و این کانون به دلیل ظرفیت‌هایی که به لحاظ هنری دارد، می‌تواند در حفظ مبانی تمدنی خودمان کمک زیادی کند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: سامانه جامع نشریات را راه اندازی کرده ایم که می‌تواند به دانشگاه برای رفتن به سمت استانداردها کمک کند تا با مسئولیت بیشتری در این بخش وارد شوید.

وی با بیان اینکه باید ضریب نفوذ خود را در دانشگاه بالا ببریم، گفت: هرچقدر دانشجویان مشارکت بیشتری داشته باشند سبب ایجاد نشاط می‌شود به اعتقاد من معاون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها می‌توانند قلب دانشگاه باشند، همچنین اگر در دانشگاه نقادی عالمانه وجود داشته باشد و آستانه تحمل مدیران فرهنگی بالا برود.

عسکری با اشاره به تعداد بالای دانشجویانی که در جشنواره قرآن و عترت شرکت کردند و همچنین حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین و کنگره شهدا، خاطرنشان کرد: ناگزیریم تا برنامه ریزی اقتضایی متناسب با دانشگاه‌ها داشته باشیم و در جهت تقویت دینی حرکت کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: باید خلاقیت در برنامه فرهنگی دانشگاه‌ها یک ارزش و باور شود و مهارت‌های نوآورانه را در دانشجویان فعال کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.