صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حماس برای سفر به مسکو در اوایل فوریه دعوت شد

حماس برای سفر به مسکو در اوایل فوریه دعوت شد

جنبش حماس اعلام کرد که دعوت‌نامه رسمی از طرف روسیه برای سفر به این کشور در اوایل ماه آتی میلادی برای بررسی مسایل فلسطین را دریافت کرده است.

هیئت حماس

به گزارش کسب و کار نیوز، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، حماس از طرف موسسه (دولتی) پژوهش‌های شرقی دعوت‌نامه‌ای برای سفر به مسکو در اوایل فوریه آتی دریافت کرده است.

طبق گزارش سایت ارم نیوز، در ادامه این بیاینه‌ آمده است، در این سفر مسایل مختلفی از جمله وضعیت داخلی فلسطین، امکان تحقق آشتی و پایان اختلافات فلسطینی‌ها بحث و بررسی خواهند شد.

حماس از این دعوت استقبال و اعلام کرد که امیدوار است از این فرصت مهم برای ساماندهی دوباره به وضعیت فلسطین، برقراری وحدت و پایان دادن به اختلافات مطابق با توافق‌های انجام شده با گروه‌های فعالیت ملی استفاده شود.

عبدالحفیظ نوفل، سفیر فلسطین در روسیه فاش کرد، در تاریخ ۱۱ فوریه آتی گفت‌وگویی میان برخی گروه‌های فلسطینی در مسکو درباره مساله آشتی انجام خواهد شد.

نوفل گفت: موسسه پژوهشی “شرق‌شناسی” وابسته به دانشکده علوم روسیه از برخی گروه‌های فلسطینی برای شرکت در گفت‌وگو درباره آشتی در مسکو دعوت کرد.

وی افزود: گروه‌هایی که دعوت شدند، جنبش‌های فتح و حماس، دو جبهه مردمی و دموکرات، جبهه مردمی-فرماندهی کل، اتحادیه دموکرات فلسطین (فدا)، جبهه مبارزه مردمی و جنبش طرح ملی فلسطین هستند.

روسیه در دسامبر گذشته آمادگی خود را برای برگزاری دیداری میان دو جنبش فتح و حماس در مسکو و کمک به برقراری آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی اعلام کرد.

قرار بود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تاریخ ۱۵ ژانویه جاری به روسیه سفر کند اما این سفر به  تاخیر افتاد.

از سال ۲۰۰۷ میان این دو جنبش فلسطینی اختلافاتی به وجود آمده و میانجی‌گری‌ها و توافقنامه‌های مختلف نیز نتوانسته‌اند این اختلافات را رفع کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.