صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تقدم هزینه بر هنر!

تقدم هزینه بر هنر!

هنرمند جوان اصفهانی که موفق به کسب رتبه هشتم از سومین جشنواره سراسری هنر ایران شده با ما درباره ضحاک‌های امروزی و مصائب زیست هنرمندانه در اصفهان سخن گفته است.

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن معرفی اجمالی جشنواره هنر ایران، اظهار کرد: جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی است که هر سال با ارائه فراخوانی از هنرمندان این حوزه دعوت می‌کند تا برای رسیدن به تندیس این رویداد، همچنین نمایش آثارشان در تهران و پاریس به رقابت با یکدیگر بپردازند. اواخر دی‌ماه امسال هم سومین دوره این جشنواره برگزار شد و نقاشی من از بین ۶۰۰ اثر ارسال‌شده، با نظر هیئت داوران مقام هشتم را کسب کرد.

عضو خانه کاریکاتور اصفهان دغدغه خود را برای خلق نقاشی ضحاک موبایل دوش این‌گونه شرح داد: در اکثر آثار من مقایسه‌ای بین دیروز و امروز و ارزش‌های متفاوتی که طی زمان شکل‌گرفته وجود دارد؛ همان‌طور که تلفن همراه در گذشته وسیله‌ای برای نزدیک کردن آدم‌هایی بود که از هم دورند اما اکنون به ابزاری برای دور کردن آدم‌های نزدیک تبدیل‌شده است.

او ادامه داد: تصویری که شاهنامه از ضحاک به ما می‌دهد نمایانگر مردی است که به‌واسطه بوسه شیطان، از شانه او دو ما روییده و خوراک این مارها مغز جوانان است. امروزه در فضای مجازی هر فردی با تشکیل یک صفحه برای خود رسانه ساخته و مشغول تولید محتواست. هدف من با تلفیقی که در این اثر انجام دادم بیان این نکته بود که آیا تصویری که در این فضا از دیگران می‌بینیم همیشه درست است و آیا دنبال کنندگان یک فرد که خود او نیز به‌نوعی اسیر و درمانده و در تلاش برای بقای خود است می‌توانند به‌نوعی قربانیان او باشند؟

ایزدی با مختصر توضیحی درباره سبک کار خود گفت: این سبک از نقاشی نوپاست و در کنار هنرمندان زیادی که به آن علاقه‌مندند عده‌ای نیز تمایلی به آن ندارند و همان نقاشی کلاسیک کار دست را بیشتر می‌پسندند من اما به آینده این هنر امیدوارم.

این هنرمند که سال گذشته در بخش جوانان زیر ۲۵ سال جشنواره تصویر سال موردتقدیر قرارگرفته در ادامه اظهار کرد: من تلاش کردم که نمایشگاهی از آثارم در اصفهان برگزار کنم و به چند گالری شناخته‌شده اصفهان هم سر زدم اما متأسفانه متوجه شدم که به هزینه بیشتر از هنر اهمیت می‌دهند. راستش را بخواهید این بی‌مهری‌ها و حمایت نشدن‌ها از انگیزه انسان می‌کاهد و باعث می‌شود برای دیده شدن، به کارهایی روی بیاورد که شاید موردپسند خودش هم نباشد. شغل من مدیریت تجارتی است که چاپ روی لباس و تی‌شرت انجام می‌دهد و هم در ایران هم خارج از کشور فروش دارد اما ای‌کاش در شهر خودم از من حمایت می‌شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.