صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / تحلیل جالب روزنامه عربستانی از شکست ایران/ تنها تاکتیک ایران برای پیروز شدن!
تحلیل جالب روزنامه عربستانی از شکست ایران/ تنها تاکتیک ایران برای پیروز شدن!

تحلیل جالب روزنامه عربستانی از شکست ایران/ تنها تاکتیک ایران برای پیروز شدن!

روزنامه عربستانی بعد از شکست سنگین ایران به ستایش از بازی ژاپن پرداخت و از تنها تاکتیک ایران برای پیروزی شدن سخن به میان آورد.

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ژاپن

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با سه گل برابر ژاپن تن به شکست داد. شکست ایران در رسانه‌های عربی بازتاب زیادی داشت. روزنامه عین الوطن تحلیل جالبی از این دیدار داشت.

عین الوطن با تیتر” فرهنگ ژاپنی، ایران را حذف کرد” به سبک بازی و تنها تاکتیک ایران پرداخت و نوشت: تیم ملی فوتبال ژاپن توانست با پیروزی قاطع برابر ایران به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند. بازی هم‌چنان که پیش‌بینی می‌شد با توپ‌های بلند و ارسالی ایران آغاز شد اما مدافعان ژاپنی به خوبی جایگیری کرده بودند. تومیاسو مأمور مهار سردار آزمون شده بود، چرا که مهاجم ایران روی توپ‌های هوایی خطرناک بود اما مدافع ژاپنی به خوبی ماموریتش را انجام داد.

آزمون کلید بازی ایران بود و روی توپ‌های هوایی بسیار خوب عمل می‌کرد اما تومیاسو توانست این بازیکن را به خوبی مهار کند. در دقیقه ۴۵ هوادار ایرانی پیراهن علی کریمی ستاره سابق ایران را در دست داشت و زبان حال او می‌گفت، آزمون به تو نیاز دارد آقای کریمی. ایران نیاز به هافبکی در میانه میدان داشت که توپ‌ها را به خوبی پخش کند. تنها تاکتیک ایران ایران بود که از هر جا توپ را می‌گیرند آن را ارسال کنند از دروازه‌بان گرفته تا پرتاب‌های بلند اوت دستی. این تاکتیک ایران بود اما ژاپنی‌ها آماده و حاضر بودند و تنها به سه پاس خود را به دروازه ایران می‌رساندند. ارسال‌های بلند ایرانی‌ها را تومیاسو و دیگر مدافعان ژاپن مهار می‌کردند.

در نیمه دوم ایران با شجاعت بیشتری بازی کرد و در دقیقه ۴۷ یک فرصت خوب داشت اما دژاگه آن را بیرون زد. در دقیقه ۵۵ تیم ملی ژاپن بر خلاف جریان بازی گل نخست را به ثمر رساند. مینامینو از اعتراض غیرموجه بازیکنان ایرانی نهایت استفاده را برد و با یک ارسال دقیقه پایه گذار گل نخست شد. بعد از این گل فشار ایران آغاز شد و ضربه زیبای جهانبخش را سنگربان ژاپن به خوبی مهار کرد. در حالی که ایران حمله می‌کرد ژآپن گل دوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در ادامه گزارش این سایت عربستانی آمده است: ایران هیچ تاکتیکی غیر از ارسال توپ‌های بلند برای آزمون نداشت و تومیاسو و یوشیدا هم به خوبی این بازیکن را مهار کردند و ضربات سر را زدند. در دقایق پایانی، ژاپن بازی خوب خود را کامل کرد و توانست گل سوم را هم به ثمر برساند تا پیروز قاطع شود. ژاپن با شایستگی پیروز این بازی شد. سرمربی ژاپن به خوبی حریف را آنالیز کرده بود. ژاپنی‌ها به خوبی آزمون را مهار کردند این درحالی بود که ایران سبک عجیبی داشت و تنها روی ارسال‌های بلند تاکید داشت. چنین ارسالی‌های برای هیچ تیمی که برابر ژاپن بازی می‌کند فایده‌ای نخواهد داشت. به تیم ژاپن به خاطر این انضباط باید تبریک گفت‌. ایران پیش از این در آزمون سخت خود برابر عراق مساوی کرد و امشب در سخت‌ترین آزمون خود هم برابر ژاپن با سه گل تن به شکست داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.