صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تحریم‌های جدید علیه سوریه روی میز سنای آمریکا
تحریم‌های جدید علیه سوریه روی میز سنای آمریکا

تحریم‌های جدید علیه سوریه روی میز سنای آمریکا

سنای آمریکا بار دیگر لایحه تاکید قاطع بر حمایت متحدانش در خاورمیانه را به جریان انداخته است که شامل تحریم‌های جدید علیه سوریه و مقابله با جنبشی ضد صهیونیستی می‌شود که به سیاست‌های ضد فلسطینی اسرائیل اعتراض دارد.

کنگره

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد، دموکرات‌های سنای آمریکا حین ۳۵ روز تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال از بررسی این بسته ممانعت به عمل آوردند و تاکید داشتند بازگشایی دولت اولویت دارد. اما پس از توافق روز جمعه برای خاتمه تعطیلی، دست‌کم تا ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه)، اکثر دموکرات‌های سنا به نفع بررسی این لایحه به جمهوری‌خواهان ملحق شدند.

این لایحه هنوز با تبدیل شدن به قانون فاصله دارد و ممکن است هرگز به آنجا نرسد. حتی اگر لایحه مذکور به تأیید سنا برسد، مجلس نمایندگان آمریکا هم که در کنترل اکثریت دموکرات‌هاست، باید موافق آن باشد. سنا با ۷۴ رأی موافق و ۱۹ رأی مخالف به بررسی این لایحه رأی داده است.

لایحه فوق شامل مفادی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه و تضمین امنیت کمک به رژیم صهیونیستی و اردن است. این اقدامات تلاشی برای اطمینان‌بخشی دوباره به متحدان آمریکاست که با تغییر سیاستگذاری کاخ سفید و اعلام ناگهانی خروج نظامیان آمریکایی از سوریه دچار نگرانی شدند.

با این حال، اقدام سنا همچنین شامل مفادی درباره جنبش “بایکوت، محروم و تحریم” کردن می‌شود که مخالفان معتقدند روی آزادی بیان تأثیر می‌گذارد. برنی سندرز، سناتور مستقل متمایل به دموکرات‌ها که در جلسه روز دوشنبه رأی منفی داد، می‌گوید: در حالی که من از جنبش مذکور حمایت نمی‌کنم، ما باید از حق هر آمریکایی که در قانون اساسی آمده است، برای مشارکت در فعالیت سیاسی حمایت کنیم. برایم واضح است که این لایحه نقض حقوق آمریکایی‌ها طبق متمم اول قانون اساسی است.

برخی از جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها را به حمایت از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند و آن را یهودی‌ستیزی می‌دانند. دموکرات‌ها هم جمهوری‌خواهان را به تلاش برای استفاده از این جنبش برای تفرقه‌افکنی میان دموکرات‌های میانه‌رو و لیبرال متهم می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.