صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / اختصاص ۲۲۰ میلیون دلار به پتروشیمی دهدشت
اختصاص ۲۲۰ میلیون دلار به پتروشیمی دهدشت

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده عنوان کرد:

اختصاص ۲۲۰ میلیون دلار به پتروشیمی دهدشت

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۲۲۰ میلیون دلار توسط وزیر نفت از صندوق توسعه ملی به پتروشیمی دهدشت اختصاص اختصاص داده شد.

پتروشیمی گچساران

به گزارش کسب و کار نیوز در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان افزود: زیرساختهای کهگیلویه مشکل دارد و اگر بخواهیم در هر حوزه کاری انجام دهیم باید اول زیرساختهای استان را درست کنیم.

وی ادامه داد: باید تعدادی به میدان بیایند و بسوزند تا با این سوختن شمعی برای مردم روشن کنند، تنبلی و کاهلی فایده‌ای ندارد بلکه آدم تازه نفس و کارآمد و روح انقلابی و جهادی می‌خواهد تا از کار کردن برای مردم خسته نشود و خود را در اختیار مردم قرار دهد و کار بزرگ انجام دهد.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های پتروشیمی دهدشت و کارهای مهندسی آن انجام شده و در حال حاضر از ۳ درصد به ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و در همان زنجیره که مربوط به گچساران و فاز دوم پالایشگاه بید بلند است پیش می‌رود.

وی افزود: منابع مالی پتروشیمی دهدشت تأمین و حدود ۲۲۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت تخصیص داده شده که این میزان اعتبار از سهمیه خود نفت و صندوق توسعه ملی بوده است.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناقصه پیمانکار دوم ساختمانهای غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت برگزار شد و تا ۲۰ روز آینده برای تجهیز به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان مستقر می‌شود.

هاشمی پور اضافه کرد: در سال آینده نیز شاهد خط لوله اتیلین از گچساران به دهدشت و خط لوله آبرسانی از مارون به پتروشیمی هستیم.

وی گفت: بعد از ۱۸ سال پروژه محور ارتباطی سوق به دهدشت به طول ۱۰ کیلومتر تنها ۳ درصد به اتمام آن مانده است و به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که پروژه محور ارتباطی دهدشت به چرام نیز ظرف ۳ ماه آینده به اتمام برسد تا یکی از دغدغه‌های مهم مردم کهگیلویه مرتفع شود.

هاشمی پور اضافه کرد: در گذشته مهاجرت به دهدشت زیاد بود اما در حال حاضر به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌های بسیار زیر ساخت‌های لازم در نقاط مختلف فراهم شده و شاهد مهاجرت معکوس از دهدشت هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.