صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / آغاز فعالیت جمعیت «ندای صلح»

آغاز فعالیت جمعیت «ندای صلح»

جمعیت ندای صلح، تشکل جدیدی است که از بهمن ماه ۱۳۹۷ فعالیت خود را در حوزه صلح پژوهی اسلامی با هدف کمک به ترویج ارزش‌های صلح واقعی و حقیقی در جهان آغاز کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد ساداتی نژاد، مدیرعامل جمعیت ندای صلح در این ارتباط گفت: کلیه مراحل ثبت جمعیت ندای صلح در مراجع ذی‌صلاح به پایان رسیده و این جمعیت، از بهمن ۱۳۹۷ رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل جمعیت ندای صلح همچنین اظهار کرد: این جمعیت در راستای گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تلاش جمعی از اساتید رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل، فراخوان مقاله در زمینه مفهوم شناسی صلح، آسیب شناسی صلح و صلح و عدالت در گفتمان انقلاب اسلامی را با هدف راه اندازی یک مجله علمی پژوهشی با عنوان ندای صلح، آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این مؤسسه به عنوان یک سازمان مردم نهاد علمی با مجوز از وزرات کشور و وزارت امور خارجه با هدف صلح پژوهی اسلامی و ترویج فرهنگ صلح و شناساندن صلح از نگاه دین مبین اسلام به عنوان دین صلح و دوستی با رویکرد پژوهش محور تشکیل شده است.

مدیر عامل جمعیت ندای صلح افزود: یکی از مسائل مهم جامعه امروز اهمیت تحقیق و پژوهش است که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود بر این مؤلفه بسیار تاکید داشته‌اند و لذا این جمعیت، پژوهش در زمینه صلح را اولویت خود قرار داده است.
ساداتی نژاد گفت: امروز دشمن با خلق گروه‌های تروریستی و افراطی به ظاهر اسلامی همچون داعش و غیره، سعی در شناساندن جعلی اسلام به جهان به عنوان چهره مسلمانان است و البته هدف اصلی از این کار نیز ضربه زدن به چهره صلح آمیز اسلام و ایجاد اسلام هراسی در جهان است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این سازمان مردم نهاد تلاش علمی در جهت شناساندن صلح و موضوعات مرتبط با این مفهوم در علوم سیاسی و روابط بین الملل با نگاه صلح پژوهی اسلامی است.

عضو هیأت مدیره جمعیت ندای صلح اظهار داشت :۱۰ نفر از پژوهشگران حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل همیار و همکار این جمعیت بوده و حضور آنها در این مجموعه، به عنوان اعضای هیئت مدیره موجب افتخار این جمعیت و غنای مباحث پژوهشی مربوطه است.

وحید مصاحبی دیگر عضو هیأت مدیره و نایب رئیس این جمعیت نیز تصریح کرد: هدف جمعیت ندای صلح، استفاده از دانش پژوهشگران در حوزه صلح و روابط بین الملل از نگاه اسلام است.

وی افزود: چاپ فصلنامه علمی پژوهشی و نشریات مرتبط با علوم سیاسی و روابط بین الملل و حوزه صلح از برنامه‌های این جمعیت است.

نایب رئیس ندای صلح جذب نخبگان و جوانان علاقه مند به این حوزه را از دیگر اهداف این سازمان مردم نهاد معرفی کرد.

وحید مصاحبی افزود: اولین فراخوان ارسال مقاله با محور صلح در حال برگزاری است که پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به ایمیل دبیرخانه این سازمان به نشانی Nedaye.solh@yahoo.com ارسال کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی این جمعیت، آنها از حضور افرادی همچون دکتر سید جلال دهقانی فیروز آبادی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر محمدرضا مجیدی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر سید مهدی ساداتی نژاد استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر شیخ اسلامی رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، دکتر محمد باقر خرمشاد استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دکتر علی بغیری عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت، دکتر هادی تاجیک، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، و دکتر مهدی محمد زاده محقق این حوزه به عنوان اعضای هیئت مدیره جمعیت بهره می‌برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.