صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آزمون ویراستاری ۱۱ بهمن برگزار می‌شود
آزمون ویراستاری ۱۱ بهمن برگزار می‌شود

از سوی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

آزمون ویراستاری ۱۱ بهمن برگزار می‌شود

با پایان زمان ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در آزمون ویراستاری، این آزمون ۱۱ بهمن ماه در ۹ استان کشور برگزار می‌شود.

آزمون ویراستاری

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق اعلام معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، این آزمون با حضور بیش از ۲۰۰ نفر ازثبت نام کنندگان آزمون ویراستاری، پنج شنبه ۱۱ بهمن ماه جاری در واحدهای استانی جهاد دانشگاهی ۹ استان پایلوت برگزار می‌شود.

به گفته محمد مهدی مشیدی، هدف از این آزمون شناسایی میزان توان تخصصی افراد علاقمند در حوزه ویراستاری است که در راستای شناسایی افراد علاقمند به فن ویراستاری در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از آنها ثبت نام به عمل آمده است.

وی مشارکت طیف گسترده‌ای از فارغ التحصیلان در رشته‌های مختلف تحصیلی را یکی از ویژگی‌های بارز این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: می‌توان امید داشت در آینده نه چندان دور با بهره گیری مناسب از ظرفیت تخصصی افراد متخصص و پس از پایان دوره‌های ویژه آموزش ویراستاری به این افراد (که زیر نظر و نظارت مستمر متخصصان این حرفه دوره می‌بینند) امکانی فراهم شود تا آنها بتوانند به صورت تخصصی اقدام به ویراستاری متون در حوزه‌های مختلف علمی کنند.

معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: این مرکز قصد دارد با توجه به تجربه ۱۵ ساله خود در امر ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و نمایه سازی مقاله‌ها و دستاوردهای علمی منتشر شده در نشریه‌ها و مجامع علمی کشور، با کمک متولیان این حوزه، به صاحبان محتوا در عرصه ویراستاری متون علمی و تخصصی، با رویکرد پاسداشت خط و زبان و ادبیات فارسی یاری رساند.

در راستای شناسایی فارغ التحصیلان توانمند در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ویراستاری از ۱۸ تا ۲۶ دی ماه سال جاری و در ۹ استان کشور از جمله آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان انجام پذیرفته است و آزمون ارزیابی توانمندی و سطح بندی ویراستاران از سوی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و در واحدهای استانی جهاد دانشگاهی استان‌های پایلوت برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، اطلاعات مربوط به نحوه آزمون و محل‌های برگزاری آزمون ویراستاری در آدرس https://www.sid.ir/editor/ قابل دسترسی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.