صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مسئولیت‌های سنگین جهاد دانشگاهی در شرایط تحریم
مسئولیت‌های سنگین جهاد دانشگاهی در شرایط تحریم

معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی مطرح کرد

مسئولیت‌های سنگین جهاد دانشگاهی در شرایط تحریم

معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد، در این شرایط تحریم باید بتوانیم به اقتصاد درونزا و برونگرا کمک کنیم و وظایف خود را انجام دهیم.

جهاد دانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد شریفی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه ریاست جهاد دانشگاهی البرز که امروز دوشنبه هشتم بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد گفت: جهاد دانشگاهی البرز در تراز مناسبی قرار دارد و علت این موفقیت همت و همدلی و خودباوری است که میان همکاران البرز وجود دارد.

وی با اشاره به پیشینه تشکیل جهاد دانشگاهی البرز افزود: با شکل‌گیری استان البرز، این نیاز به وجود آمد که جهاد دانشگاهی در این استان هم شکل بگیرد و در نهایت این مجموعه تشکیل شد.

شریفی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: البرز ظرفیت‌های زیادی دارد و قطب علم و فناوری است، مراکز تحقیقاتی زیادی در این استان مستقر است و در حوزه کشاورزی هم یکی از محورهای اصلی است.

وی ادامه داد: در این وضعیت یکی از موضوعاتی که جهاد دانشگاهی باید بیشتر به آن توجه کند بحث قطب صنعتی است چون مراکز صنعتی خوبی در البرز مستقر است؛ اگرچه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی داشته است اما بحث صنعتی تا حدی مغفول مانده و از جهاد دانشگاهی البرز انتظار داریم درگاهی برای ارتباط با صنعت استان باشد.

معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد، در این شرایط تحریم باید بتوانیم به اقتصاد درونزا و برونگرا کمک کنیم و وظایف خود را انجام دهیم.

شریفی‌زاده با بیان اینکه در طول این سال‌ها هر جا به جهاد دانشگاهی اعتماد شده شاهد موفقیت‌های بزرگی بوده‌ایم افزود: جهاد دانشگاهی سعی کرده که خود را در راستای نیازهای کشور قرار دهد و در مواردی که کاری از عهده هر کسی بر نمی‌آید جهاد دانشگاهی مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی اولین نهادی بود که در نقشه جامع علمی کشور هفت مأموریت را برای خود تعریف کرد و در برنامه ششم توسعه کشور هم اسم جهاد ذکر شده که این مأموریت‌ها را انجام دهد.

وی در پایان اعلام کرد: امیدواریم جهاد البرز هم ظرفیت‌های خود را برای رسیدن به این مأموریت‌ها به کار بگیرد.

شریفی زاده در پایان از زحمات هفت ساله دکتر سیدعلی اکبر هاشمی راد، رئیس پیشین جهاد دانشگاهی البرز قدردانی و برای احمدرضا فیروزی، در جایگاه ریاست جهاد دانشگاهی البرز آرزوی موفقیت کرد.

ایران در مسیر پژوهش محوری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز نیز در این مراسم با بیان اینکه وجود جهاد دانشگاهی در البرز فرصت خوبی است، افزود: با وجود این ظرفیت‌ها می‌توان بستر توسعه را در استان فراهم کرد و با همکاری جهاد دانشگاهی گام‌های مهمی برداشت.

عیسی قبادی در مراسم تودیع و معارفه ریاست جهاد دانشگاه البرز گفت: جهاد دانشگاهی از نهادهای ارزشمند است و اهمیت این نهاد برای ما بالاست.

قبادی افزود: ما به این نهاد عظیم افتخار می‌کنیم، جهاد دانشگاهی اگر روزگاری نهالی تازه کاشت بود امروز درخت تنومندی است که ثمرات آن در جامعه و محافل علمی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دستاوردهایی که در کشور به وجود آنها افتخار می‌شود بخشی از آن حاصل تلاش جهاد دانشگاهی است.

قبادی با بیان اینکه وجود جهاد دانشگاهی در البرز فرصت خوبی است افزود: با وجود این ظرفیت‌ها می‌توان بستر توسعه را در استان فراهم کرد و با همکاری جهاد دانشگاهی گام‌های مهمی برداشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: ۱۴ مرکز علمی ملی و چهره‌های ملی زیادی در استان است که این جایگاه استان را پر اهمیت کرده است.

قبادی افزود: در حوزه پارک علم و فناوری کارهای ارزشمندی انجام شده که می‌تواند منجر به کارهای جدیدی شود.

این مسئول تصریح کرد: ما در حوزه پژوهش تنگناهای خاص خود را داریم اما در مسیر پژوهش محوری هستیم و جامعه ما آرام آرام به این سمت می‌رود و امیدواریم به سمت پژوهش تولیدی برود نه مصرفی که مصرف کننده کارهای دیگران باشیم.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.