صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / محمدخانی: فینال بین ایران و قطر است/ پرسپولیس امسال هم قهرمان می‌شود
محمدخانی: فینال بین ایران و قطر است/ پرسپولیس امسال هم قهرمان می‌شود

محمدخانی: فینال بین ایران و قطر است/ پرسپولیس امسال هم قهرمان می‌شود

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید با توجه به نتایجی که تیم ملی در مرحله حذفی جام ملت‌ها گرفته، از پتانسیل بیشتری برای قهرمانی برخوردار است.

علی پروین و ناصر محمدخانی

ناصر محمدخانی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: در پنج بازی اخیر، هم در دور مقدماتی و هم در دور حذفی تیم ملی ما عملکرد خوبی داشته است. در مرحله حذفی شما اگر ببینید، تیم‌ها در وقت‌های اضافه و پنالتی پیروز می‌شوند اما تیم ملی با اقتدار بازی‌های حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشت. امیدوارم در بازی برابر ژاپن هم موفق ظاهر شویم و به فینال این رقابت‌ها صعود کنیم.

او ادامه داد: من ضعفی در تیم ملی ندیده‌ام. از دروازه‌بان تا خط حمله همه عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. دوندگی و پوشش‌ها در زمین بسیار خوب است. به موقع جمع و به موقع باز می‌شوند و حمله می‌کنند. در مجموع تیم ملی عملکرد خوبی داشته و امیدوارم این روند در نیمه‌نهایی و فینال ادامه پیدا کند.

محمدخانی درباره عملکرد مهدی طارمی و سردار آزمون و اینکه آن‌ها قبل از این رقابت‌ها، در جام جهانی عملکرد مناسبی نداشتند گفت: در بازی‌های جام جهانی، تیم ملی تدافعی بازی می‌کرد و مهاجمان مجبور بودند عقب بازی کنند اما در جام ملت‌های آسیا شرایط فرق می‌کند. ما تیم اول آسیا و مدعی اول قهرمانی در این رقابت‌ها هستیم و همه انتظار دارند تیم ملی قهرمان آسیا شود.

این پیشکسوت درباره رقبای ایران اظهار کرد: قطر تا اینجای کار بسیار خوب ظاهر شده است. در بازی قطر برابر کره، قطر بسیار خوب بازی کرد و توانست کره‌جنوبی را شکست دهد. با اینکه این تیم از مجموع چند کشور مختلف تشکیل شده است اما تیم خوبی را تشکیل داده و نتیجه خوبی گرفته است. فکر می‌کنم اگر اتفاقی نیفتد فینال بین دو تیم ایران و قطر برگزار شود.

محمدخانی در ادامه اظهار کرد: ما به احتمال زیاد می‌توانیم ژاپن را شکست دهیم چون این شایستگی را داریم. نفراتمان بسیار خوب هستند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و بازیکنی مصدوم یا اخراج نشود می‌توانیم ژاپن را راحت شکست دهیم.

وی افزود: شانس ایران برای قهرمانی از دیگر تیم‌های حاضر بیشتر است. با توجه به نتایجی که در مرحله حذفی گرفتیم، از پتانسیل بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستیم.

مهاجم پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد این تیم هم در نیم‌فصل اول این رقابت‌ها گفت: امیدوارم روند خوبی که باشگاه پرسپولیس در نیم‌فصل اول داشت، در نیم‌فصل دوم ادامه پیدا کند. چند بازیکن جدید به تیم اضافه شدند فکر می‌کنم که امسال هم پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر باشد.

او در پاسخ به این سوال که امسال پرسپولیس می‌تواند قهرمانی آسیا را به دست آورد گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد و آروزی همه ما این است که امسال در لیگ قهرمانان آسیا مقام قهرمانی را به دست آوریم. با توجه به بازیکنانی که آقای برانکو جذب کرده است، شانس ما برای قهرمانی امسال هم وجود دارد. فکر می‌کنم امسال بتوانیم قهرمانی آسیا را به دست آوریم.

ناصر محمدخانی در پاسخ به این سوال که تاثیرگذارترین بازیکن در تیم ملی چه کسی است پاسخ داد: در تیم ملی همه بازیکنان تأثیرگذار بودند و همه خوب بازی کردند. به نظر من بیرانوند چون پنالتی گرفته و خروج‌های خوبی داشته است و دروازه‌بان کاملی است می‌تواند از بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی باشد. در حمله سردار آزمون و طارمی بازیکنان خوبی بودند و در خط میانه امید ابراهیمی بازیکن بسیار زحمت‌کشی است و هم در دفاع و هم در حمله کمک بسیاری کرده است.

وی همچنین از علی علیپور به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس یاد کرد و گفت: این بازیکن گل‌های حساسی به ثمر رسانده است و حقش بود که به تیم ملی دعوت شود اما به هر حال نظر و سلیقه مربی است و امیدوارم علیپور را سال‌های آینده در تیم ملی ببینیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.