صفحه اصلی / سرخط خبرها / ظریف: چرا افتخارات ملی را با نام «ترکمانچای» می‌نامید؟
ظریف: چرا افتخارات ملی را با نام «ترکمانچای» می‌نامید؟

ظریف: چرا افتخارات ملی را با نام «ترکمانچای» می‌نامید؟

وزیر امور خارجه با بیان این که برجام توانست آمریکا را در دنیا منزوی کند گفت: چرا افتخارات ملی را با نام ترکمانچای می‌نامید؟

 

به گزارش کسب و کار نیوز؛ محمد جواد ظریف در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در پاسخ به سوال سید علی ادیانی نماینده قائمشهر در خصوص علت عدم اجرای کامل شرایط نه‌گانه رهبری و مصوبه مجلس در خصوص برجام؛ گفت: ایراد گرفتن به دستاوردهای جمهوری اسلامی کار راحتی است، اما نیاز کشور نگاه کردن به شرایط واقعی است و این که وزارت خارجه مجری تصمیمات نظام است.

وی همچنین گفت: اگر نیاز باشد رئیس مجلس جلسه را غیر علنی کند تا من بحث‌هایی را مطرح کنم. من وظیفه دارم در برابر خارجی‌ها از منافع ملی کشور دفاع کنم. اما نمی‌توانم همه نکات لازم را بیان کنم.

علی لاریجانی در خلال صحبت‌های ظریف گفت: غیر علنی کردن جلسه شرایطی را دارد و باید درخواست آن مطرح شود. شما مطالبتان را بگویید.

ظریف ادامه داد: برجام توانست آمریکا را در دنیا منزوی کند. در طول یک سال و نیم گذشته دولت آمریکا تمام تلاشش را کرد که به نحوی از این عهدنامه خارج شود؛ آیا طرف ترکمانچای تلاش کرده بود که از این قرارداد خارج شود؟ پس چرا افتخارات ملی را با نام ترکمانچای می‌نامید؟

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.