صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / حمایت بانک توسعه صادرات از پروژه‌های ملی در سیستان و بلوچستان

حمایت بانک توسعه صادرات از پروژه‌های ملی در سیستان و بلوچستان

رییس شعبه زاهدان بانک توسعه صادرات گفت: تسهیلات بانک توسعه صادرات در سیستان وبلوچستان با هدف اشتغالزایی، محرومیت زدایی و توسعه زیر ساخت صادراتی اعطا شد.

بانک توسعه صادرات ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، جلال نوشادی در گفتگو با روابط عمومی بانک توسعه صادرات با اعلام این مطلب افزود: مانده تسهیلات شعبه زاهدان بالغ بر ۴۶۵ میلیارد ریال است.

نوشادی درخصوص پروژه های تامین مالی شده توسط این شعبه از بدو تاسیس گفت : مشارکت در احداث گلخانه در کشور عمان با تامین مالی به مبلغ دو میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی و ارز آوری برای کشور از طریق این بانک انجام شده است.

وی اظهارداشت طرح ایجاد گلخانه در کشور عمان با توجه به مراودات تجاری استان با این کشور و وجود بازار مناسب برای گل عمان با حمایت مالی این شعبه راه‌اندازی شده است. رییس شعبه زاهدان بانک توسعه صادرات تصریح کرد: همچنین برای خرید ۱۴۶ دستگاه کشنده در بخش سیمان به میزان ۳۲۰ میلیارد ریال از سوی این شعبه تسهیلات ارائه شده که موجبات اشتغال نزدیک به ۳۰۰ نفر را بطور مستقیم فراهم آورده است.

نوشادی ادامه داد: با توجه به دوری استان از مرکز و ضعیف بودن سیستم حمل و نقل عمومی کالا که مشکلاتی را برای تولید کنندگان استان جهت ارسال کالای خود به مقاصد صادراتی و گمرکات ایجاد کرده بود، بزرگترین شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان جهت تسهیل نقل و انتقال کالاهای صادراتی به مقاصد صادراتی توسط شعبه تجهیز و راه اندازی شده است.

نوشادی یادآور شد: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب این شعبه در راستای تحقق هرچه بیشتر اهداف اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، عمده فعالیت خود را در حمایت از بخش تولید صادرات محور قرار داده، به نحوی که تمام حوالجات ارزی شعبه برای واردات مواد اولیه خطوط تولیدی صادراتی بوده و نیز عمده تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگانی ارائه شده که محصولات خود را صادر می‌کنند.

به گفته وی، شعبه زاهدان علاوه بر حمایت مالی بخش صادرات بصورت سرمایه در گردش، طرح هایی نیز متناسب با موقعیت و نیاز بخش های اقتصادی استان تامین مالی نموده است. در همین زمینه اکبر برزگر رییس شعبه چابهار بانک توسعه صادرات گفت: این بانک در پروژه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با تامین مالی ۳۳۴ میلیون دلار برای زیر ساخت صادراتی طرح یاد شده حضور داشته است.

به گفته برزگر تسهیلات ارزی شش میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای احداث آب شیرین کن چابهار – کنارک اعطا شده است که تامین آب شرب شهرهای کنارک و چابهار را انجام می دهد و تعدادی از نیروهای بومی منطقه نیز در آن فعالیت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت

به گزارش کسب و کار نیوز؛ مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی گفت: یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.