صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / جهانبخش: جام ملت‌ها با سیاسی کاری همراه بود
جهانبخش: جام ملت‌ها با سیاسی کاری همراه بود

جهانبخش: جام ملت‌ها با سیاسی کاری همراه بود

هافبک تیم ملی فوتبال می‌گوید جام ملت‌های آسیا و به خصوص در انتخاب داوران سیاسی کاری وجود داشت.

علی جهانبخش

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا جهانبخش بعد از شکست تیم ملی مقابل ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا در مرحله نیمه نهایی گفت: ناراحتی من از انتظار و خوشحالی‌ای است که این بازی می‌توانست برای مردم ارمغان بیاورد. حق مرد و تیم بیشتر بود. فکر می‌کنم در دقایقی از بازی تمرکز کمی داشتیم. الان دیر شده است. قبل از بازی درباره جزئیات حرف زدیم و از همان جا ضربه خوردیم.

وی ادامه داد: روی گل اول فشار روی تیم زیاد بود. گل دوم هم می‌توانست پنالتی نباشد و ما را در بازی حفظ کند.

هافبک تیم ملی درباره صحنه پنالتی برای ژاپن، خاطرنشان کرد: مرتضی می‌گفت که پشتش به توپ بوده است. وقتی داور به سمت VAR رفت فکر کردیم پنالتی نمی‌گیرد ولی این اتفاق رخ نداد و پنالتی گرفت.

او درباره انتخاب داور کم تجربه برای این دیدار بزرگ گفت: بازی تمام شده و درباره داوری صحبت نمی‌کنم. اما رفتاری که با آقای فغانی شد، عملکرد کمیته داوران را نشان می‌دهد. جام ملت‌های آسیا مقداری با سیاسی‌کاری همراه شد. در هر حال دیگر دیر شده است.

جهانبخش تاکید کرد: البته داوری به طور صددرصد تأثیر زیادی نداشت. فقط صحنه پنالتی بود که که ۵۰ – ۵۰ بود و در نهایت به نفع ژاپن گرفت.

او درباره اینکه چه کار باید کرد تا طلسم ناکامی تیم ملی در قهرمانی آسیا پایان یابد، گفت: قطعاً یک چیزی خوب پیش نرفته که ۴۳ سال قهرمان نشدیم و وارد ۴۷ سال شدیم. باید ریشه یابی کنیم. من خیلی از بازیکنان ژاپن را در رده‌های پایه می‌شناختم. مسائل ریشه‌ای، ساده و پیش افتاده مثل امکانات، بازی‌های دوستانه، شرایط مناسب و … که منجر به نتایج خوب می‌شود، اگر فراهم می‌شد، در بازی رسمی دچار اشتباه نمی‌شدیم. حق ما حذف نبود.

هافبک لژیونر تیم ملی افزود: این چیزی است که ژاپن هر سال کار می‌کند و هر سال در جمع چهار تیم نهایی هستند. هدفشان در جام جهانی صعود به مراحل بالاتر است. امکانات مناسبی دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.