صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عراق باید اتکای اقتصادی خود به ایران را به تدریج کاهش دهد
عراق باید اتکای اقتصادی خود به ایران را به تدریج کاهش دهد

معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس:

عراق باید اتکای اقتصادی خود به ایران را به تدریج کاهش دهد

معاون امور خاور میانه وزارت خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله‌جویانه بر کاهش روابط عراق و ایران مبنی بر خود اتکایی عراق در زمینه تامین انرژی تاکید کرد.

ایران و عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، چنل‌نیوز آسیا اعلام کرد، آلیستر برت روز یکشنبه اظهار کرد که عراق باید اتکای اقتصادی خود به ایران را به تدریج کاهش داده و در زمینه تأمین انرژی خودکفاتر شود.

وی پس از هیجان ایجاد شده در اثر روابط دیپلماتیک قابل توجه در بغداد که پس از اعلام تصمیم غافلگیرکننده دونالد ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه شکل گرفت، به عراق سفر کرد.

متحدان آمریکا نگران هستند که خروج نظامیان آمریکا حتی اگر با سرعتی کمتر از آن‌چه در ابتدا برنامه‌ریزی شده، موجب برجسته‌سازی ایران خواهد شد که تأثیر آن در سوریه و عراق در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

واشنگتن امیدوار است که بتواند از طریق تحریم‌های دوباره اعمال شده با تأثیر ایران مقابله کند و همچنین عراق را تحت فشار قرار داده است تا واردات گاز از ایران را متوقف کند.

برت در گفت‌وگو با رویترز در سفارت انگلستان در بغداد اظهار کرد: انتظار این‌که ایران هیچ تأثیری بر عراق نداشته باشد دور از ذهن است.

وی افزود: آن‌چه اهمیت دارد این است که عراق فرصت لازم برای دنبال کردن آینده خود را در قالب روابط خارجی می‌یابد و اقتصاد آن قوی بوده و به ایران متکی نیست.

این مقام انگلیسی در رابطه با استقلال عراق در زمینه انرژی گفت: هرچه زودتر ثروت نفتی عراق به جریان بیافتد و از تمامی میزان انرژی که گاهی به صورت مؤثر قابل استفاده قرار نمی‌گیرد استفاده کند، بهتر است.

واشنگتن امیدوار است که عراق بتواند شعله‌ور شدن منابع گازی خود را کاهش دهد تا بتواند پاسخگوی نیاز انرژی داخلی بوده و کمتر به ایران متکی باشد.

وی همچنین درباره گسترش تنش‌های نظامی میان آمریکا و ایران در عراق یا سوریه تردید داشت اما هشدار داد «رخ دادن یک درگیری احتمالی باید بر اساس یک پیش‌بینی غلط باشد».

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.