صفحه اصلی / سرخط خبرها / مراتع؛ مرکز ثقل فعالیت‌های آبخیزداری در گیلان
مراتع؛ مرکز ثقل فعالیت‌های آبخیزداری در گیلان

مراتع؛ مرکز ثقل فعالیت‌های آبخیزداری در گیلان

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، مراتع را مرکز ثقل فعالیت‌های آبخیزداری در استان دانست و تصریح کرد: ۱۴ پروژه از ۱۹ پروژه آبخیزداری گیلان در سطح مراتع استان در حال اجرا می‌باشد.

اراضی مرتع

محسن یوسف پور در گفت و گو با ایسنا، تقویت پوشش گیاهی مراتع، کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک را سه هدف عمده آبخیزداری در استان گیلان دانست و اظهار کرد: از اواخر دهه ۶۰ که آبخیزداری در تمامی حوزه‌های واجد و فاقد سد در حیطه فعالیت‌های معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت، به دنبال تحقق این سه هدف بوده است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۲۴۵ هزار هکتار مرتع است، افزود: تاکنون در سطح ۶۰ درصد این اراضی عملیات آبخیزداری انجام شده است و برای اجرای کامل به زمان و اعتبارات مکفی نیاز دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بنا به پیشنهاد مقام معظم رهبری اعتبار ویژه ای به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اختصاص یافت و در این میان اعتبار قابل توجهی نیز به گیلان تخصیص داده و گام مهمی در این راستا برداشته شد.

این مقام مسئول، گیلان را یکی از استان‌های پیشرو در اجرای پروژه‌های آبخیزداری دانست و گفت: امسال ۱۹ پروژه آبخیزداری در ۹ شهرستان استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با مساعدت استاندار گیلان در سال جاری اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به آبخیزداری اختصاص یافته است، یادآور شد: ویژگی منحصر به فرد اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوضه‌های آبخیز نه تنها استان بلکه کل کشور تنوع پروژه‌ها در حوضه‌های آبخیز در قالب مدیریت جامع حوضه بوده است. در واقع در هر حوضه آبخیز پروژه‌هایی نظیر کاداستر، تغییر سوخت جایگزین، آموزش و توانمندسازی آبخیزنشینان، اطفای حریق، گشت و مراقبت، مبارزه با آفات گیاهی و… نیز در حال اجراست.

یوسف پور، مراتع را مرکز ثقل فعالیت‌های آبخیزداری در استان دانست و تصریح کرد: ۱۴ پروژه از ۱۹ پروژه آبخیزداری گیلان در سطح مراتع استان در حال اجرا می‌باشد و شامل شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، رودبار، سیاهکل و رودسر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.