صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / راه‌اندازی SPV نشان‌دهنده ضعف آمریکا است
راه‌اندازی SPV نشان‌دهنده ضعف آمریکا است

یک عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی:

راه‌اندازی SPV نشان‌دهنده ضعف آمریکا است

یک عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت که راه‌اندازی SPV نشان دهنده شکست آمریکا و اقتدار ایران در برقراری تعامل با دنیا است.

مسعود گودرزی

مسعود گودرزی ، با اشاره به قول اروپایی‌ها برای راه‌اندازی سامانه نهادهای واسط مالی (SPV)، اظهار کرد: اروپایی‌ها قول داده‌اند که SPV را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی کنند. این یعنی اروپایی‌ها در مسیر همکاری قرار دارند. البته باید دید که چقدر آنها به وعده‌شان عمل می‌کنند چون نتیجه این اقدام ضعف آمریکا در برجام خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه‌ داد: البته خروج آمریکا از برجام اثراتی را بر جای گذاشت، ولی ایجاد کانال‌های مالی از سوی اروپا می‌تواند جلوی این اثرات را بگیرد، قطعاً با SPV می‌توان ارتباطات مالی را برقرار کرد ولی باید دید در عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد.

این عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی SPV نشان دهنده آن است که اروپا دیگر تبعیت محض از آمریکا نمی‌کند و برای خود در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی برنامه دارد و در چارچوب منافع خود حرکت می کند. از آن سو نیز جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به تعهداتش نشان داد که در مسیر تعامل با دنیا قرار دارد و به دنبال همکاری چند جانبه بوده است.

گودرزی در پایان تاکید کرد: راه‌اندازی SPV نشان دهنده ضعف آمریکا و اقتدار ایران خواهد بود.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.