صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌ها باید در تمامی حوزه‌ها مستقل شوند
دانشگاه‌ها باید در تمامی حوزه‌ها مستقل شوند

مدیرکل اداری وزارت علوم تاکید کرد

دانشگاه‌ها باید در تمامی حوزه‌ها مستقل شوند

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دستگاه‌های متولی، سیاستگذاران و قوای سه‌گانه در کشور به استقلال دانشگاه‌ها پی برده‌اند، گفت: لازم است تا این اصل اساسی در کشور مدنظر قرار گیرد و بر همین اساس باید دانشگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها مستقل شوند.

دانشگاهها

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر اباصلت خراسانی در نشست سراسری مدیران امور اداری و پشتیبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، گفت: تعریف منابع انسانی اکنون از ۴ فرآیند به ۲۱ فرآیند افزایش یافته است، این به معنای این است که فرآیند منابع انسانی امری پیچیده است.

وی افزود: آنچه در عالم خارج همچون سیستم‌های آموزش، دستمزد و جذب رخ می‌دهد و در ذیل منابع انسانی تعریف می‌شود، درست است، لذا ضروری است تا ما از منابع انسانی در شکل ساده عبور کرده و به منابع انسانی علمی برسیم.

دکتر خراسانی ادامه داد: دستگاه‌های متولی و سیاستگذار و قوای سه‌گانه در کشور به این نتیجه رسیده‌اند که دانشگاه‌ها مستقل هستند لذا این اصل اساسی را همه باید مدنظر قرار دهند و برهمین اساس باید دانشگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها مستقل شوند. اکنون این حرکت در کشورمان سطحی است و امیدواریم در آینده سازمان‌های هم جهت به این موضوع کمک کنند.

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم مطرح کرد: در حوزه سرمایه انسانی بحثی که در تحول اداری مطرح است، کاهش نیروهای انسانی است البته این به معنای اخراج نیروها نیست بلکه به معنای توسعه مسیر شغلی آن در نظر گرفته می‌شود. استراتژی بعدی نیز تناسب شغل و شاغل به عنوان یک شاخص اثرگذار است که بر همین اساس لازم است تا مدیران قبل از انتصاب آموزش ببینند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خراسانی همچنین بر لزوم ارتقای جایگاه‌های مدیریتی زنان نسبت به مردان تاکید کرد و اظهار داشت: بحث جنسیت باید به مفهوم عام مطرح شود و بانوان باید جایگاه مدیریتی کسب کنند. اکنون نیز ۳۳ درصد مدیران وزارت علوم بانوان هستند که لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی بیشتری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.