صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تصفیه آب با کیسه جاذب ساخت محققان دانشگاهی
تصفیه آب با کیسه جاذب ساخت محققان دانشگاهی

تصفیه آب با کیسه جاذب ساخت محققان دانشگاهی

محققان مرکز پژوهش و فناوری فرآیندهای غشایی دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به طراحی و ساخت کیسه‌ای شدند که آب غیر قابل شرب را به آب قابل آشامیدن تبدیل می‌کند.

آب

به گزارش کسب و کار نیوز، در این فرآیند از یک غشای نیمه تراوا به عنوان عامل جداسازی استفاده می‌شود و داخل کیسه از غشای اسمز مستقیم ساخته شده است که میکرو ارگانیسم‌ها و ماکرومولکول‌ها و بیشتر یون‌ها را دفع کرده و آب تمیز ایجاد می‌کند.

با استفاده از این کیسه‌ها می‌توان هرنوع آبی را بدون مصرف انرژی تصفیه کرد و فشاری اعمال نمی‌شود؛ لذا گرفتگی بسیار کم است.

کیسه با محلول جاذب خوراکی (مانند مواد مغذی) پر شده و با قرار دادن کیسه در محلول آبی و حتی آب گل‌آلود، پس از چند ساعت آب تحت فشار اسمزی به داخل محفظه نفوذ کرده و محلول جاذب رقیق می‌شود.

هدف از ساخت کیسه جاذب آب، استفاده در مواقع ضروری و وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند زلزله، سیل و جنگ است که در مواقع ضروری به رفع مشکل کمبود آب در مناطق آسیب‌دیده کمک خواهد کرد.

مواردی همچون صرفه‌جویی ارزی بسیار بالا، انعطاف‌پذیری و قابلیت حمل آسان از ویژگی‌های مهم کیسه جاذب آب ساخته شده توسط محققان کشورمان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.