صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / «بلو اوریجین» برای توسعه موتور موشک خود کارخانه می‌زند
«بلو اوریجین» برای توسعه موتور موشک خود کارخانه می‌زند

«بلو اوریجین» برای توسعه موتور موشک خود کارخانه می‌زند

شرکت خصوصی فضایی "بلو اوریجین" متعلق به جف بزوس شروع به ساخت یک کارخانه برای توسعه موتور موشک "نیو گلن" موسوم به BE-4 کرده است.

بلو اوریجین

 انگجت اعلام کرد، موشک جدید شرکت فضایی “بلو اوریجین”(Blue Origin) موسوم به “نیو گلن”(New Glenn) به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

این شرکت رسماً شروع به ساخت یک کارخانه در هانتس‌ویل آلابامای آمریکا کرده است که موتورهای BE-4 را تولید خواهد کرد که هر دو موشک جدید “نیو گلن” و موشک “ولکان سنتاور”(Vulcan Centaur) متعلق به اتحادیه پرتاب آمریکا را نیرو می‌بخشد.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا،این کارخانه همچنین موتورهای BE-3U برای مرحله دوم موشک “نیو گلن” را خواهد ساخت.

در حالی که معلوم نیست که این کارخانه چه زمانی شروع به ساخت موشک‌ها خواهد کرد، “بلو اوریجین” اعلام کرده است که انتظار دارد این کارخانه تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ تکمیل شود.

انتظار می‌رود که هر دو موشک “نیو گلن” و “ولکان سنتاور” در سال ۲۰۲۱ پرتاب شوند.

این شرکت همچنین در تلاش است تا یک ساختمان را در مرکز پرواز فضایی مارشال متعلق به ناسا که قبلاً برای آزمایش موتورهای موشک “ساترن V” و موتورهای شاتل‌های فضایی استفاده شده بود در اختیار بگیرد.

برنامه‌های بلو اوریجین مدتی است که در حال انجام است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی از قصد خود برای ساخت کارخانه “هانتس‌ویل” خبر داد، اما زمانی جدی شد که اتحادیه پرتاب آمریکا(ULA) موتور BE-4 را برای موشک خود انتخاب کرد.

گویا سرانجام در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ تصمیم ساخت این کارخانه به تصویب رسیده و ساخت آن اکنون آغاز شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.