صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / سی و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان
سی و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان

در راستای توسعه اقتصادی و تجاری کشور برگزار شد

سی و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان

به ریاست : محمد صادق مشایخ
و با شرکت : دکتر جعفر توفیقی
و با حضور اعضای کمیسیون :
زهرا نژاد بهرام – عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران
علی اشرف عبدالله پوری حسینی – رئیس سازمان خصوصی سازی کشور
نرسی قربان – رئیس کمیسیون محیط زیست و انرژی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل
سید محمد هاشمی اصفهانی – مشاور اسبق وزیر نفت
سید جلال ساداتیان – سفیر اسبق ایران در انگلستان
رمضانعلی صادق زاده – قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت ، معدن و تجارت
سهیل ایوزخانی – معاون تکنولوژی موسسه گیتا
ایرج حسابی – رئیس بنیاد علمی و فرهنگی پروفسور حسابی
مینا مهرنوش – استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
قاسم خرمی – مدیرکل روابط عمومی وزارت صنایع و معادن در دولت اصلاحات
ثریا دانا – کارشناس وزارت راه ، مسکن و شهرسازی
فرزین زندی – از مدیران موسسه گیتا
محمد حسین مرادی زاده – عضو بنیاد امید ایرانیان
عابد مشایخ – دبیرکمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان
با موضوع :
« راهکار ایجاد بازار ملی جهت سیستماتیک نمودن بازرگانی داخلی کشور و هم اندیشی پیرامون چگونگی طراحی شبکه بانک اطلاعات بازرگانی ملی در راستای توسعه اقتصادی و تجاری کشور»
برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر جعفر توفیفی گفت : کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان از ظرفیت بالای تخصص ، دانش و کارآمدی برخوردار است ، که با مدیریت شایسته ، مصمم و پایدار آقای محمد صادق مشایخ ، توانسته به نتایج ارزشمند و مثمر ثمری دست یابد.
مدیر عامل بنیاد امید ایرانیان افزود : لازم است دستگاههای ذیربط از خروجیهای کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان در جهت ارتقا و بهبود سطح کیفی عملکرد خود بهره برداری نمایند تا شاهد بهبود وضعیت شبکه تجاری و بازرگانی کشور باشیم.
محمد صادق مشایخ ، رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان ، ضمن تشکر ویژه از حمایتها و تلاشهای ارزشمند جناب آقای دکتر جعفر توفیقی در پیشبرد اهداف عالیه بنیاد امید ایرانیان و همچنین ارتقا و توسعه جامعه دانشگاهی و فرهیخته کشور گفت : لازم است از اقدامات ارزشمند سیستمهای بازرگانی کشورهای پیشرفته در ساختار بازرگانی و اقتصادی کشور الگوبرداری نماییم.در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای شبکه تجاری کشور ، توسعه تجارت الکترونیکی است.
وی افزود : با حذف وزارت بازرگانی در دولت نهم ، صدمه بزرگی بر پیکره شبکه اقتصادی و تجاری کشور وارد شد . لذا اگر می خواهیم ساختار بازرگانی کشور را اصلاح نموده و ارتقا دهیم ، باید وزارت بازرگانی را احیا نماییم.
رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد : نیاز سنجی منطقه ای و استانی بایستی بطور آنلاین صورت گرفته و به شبکه بازار ملی وصل بشود تا بتوان بازار هدف ملی را سازمان یافته و ساختارمند نماییم و مدیریت آن را سیستماتیک نموده و بر اساس بنیانهای علمی پیش ببریم . در این سیستم می توان عرضه و تقاضا را بطور هوشمند مدیریت و بهینه سازی نمود. ضمن اینکه جهت دست یافتن به توسعه ملی باید از ظرفیتهای داخلی ، به ویژه استعدادهای درخشان جوان و دانشگاهی استفاده کرد.
رمضانعلی صادق زاده گفت : باید مشکل مدیریتی برطرف شود تا از نهادهای دانش بنیان و بخش خصوصی بتوان استفاده نمود. ضمن اینکه باید از نهادهای دانش بنیان و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف کلان اقتصادی و توسعه حمایت کرد. همچنین در راستای کاهش فساد افسار گسیخته باید تلاش عملیاتی کرده و مدیران فاسد را باید سریعا برکنار کرد.
قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش وزارت صمت افزود : قانون سیاستهای اصل ۴۴ در مجلس هفتم تصویب شد. اما در واگذاریها به بخش خصوصی بخوبی عمل نشد ، چرا که واگذاریها بجای بخش خصوصی به خصولتی صورت گرفت و این یعنی واگذاری از دولت قابل نظارت مجلس شورای اسلامی به دولت غیر قابل نظارت مجلس .
عابد مشایخ گفت : جهت متمرکز سازی کلیه تراکنشهای مالی و تجاری کشور و نیز هوشمندسازی شبکه اقتصادی و تجاری کشور ، ایجاد بازار ملی الزامیست.
دبیرکمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان افزود : جهت هوشمندسازی و به روز رسانی عرضه و تقاضای واقعی ، نیاز به بازار ملی داریم ، ضمن اینکه با ایجاد بازار ملی ضمن افزایش شفافیت عملیاتهای اقتصادی در کشور ، کاهش قاچاق کالا و تخلفات اقتصادی نیز حادث خواهد گردید.
سهیل ایوزخانی ضمن ارائه برنامه جامع موسسه گیتا در حوزه کسب و کارهای هوشمند و نوین ، بر نقش کلیدی مدیریت اطلاعات در پیشبرد برنامه اقتصادی و بازرگانی کشور تاکید کرد.
مدیر فن آوری اطلاعات و تکنولوژی موسسه گیتا اضافه کرد : جهت ایجاد زیر ساختهای بازار ملی و هوشمند سازی شبکه عرضه و تقاضای ملی ، برنامه تحلیلی و جامع مجموعه گیتا از کارایی و امکانات فراوانی در این راستا بر خوردار است. این برنامه نرم افزار کسبی نو است که قابلیتهای فراوانی در ایجاد و توسعه بازار ملی دارد.
مینا مهرنوش گفت : نظریات رشد و توسعه بر اساس بررسی ناحیه ها و مناطق تعریف می شوند. در حال حاضر تجارت جهانی به سمت اقتصاد دیجیتال سوق پیدا کرده است. یکی از مهمترین تبادلات تجاری در جهان ، تبادل دیتاست.
مدیر هولدینگ کسبی نو افزود : در جهان امروزی ، نظام تجاری و مبحث تهاتر در حوزه تجارت الکترونیک متمرکز شده است. دو مساله ای که به ویژه در کشور ما همچنان نقاط ضعف تجارت الکترونیک محسوب می شوند ، یکی مساله پرداخت الکترونیکی است و دیگری دلیوری ، که در این راستا نرم افزار کسبی نو بستر مناسبی را در این راستا فراهم کرده است تا نقاط ضعف مذکور نیز در این حوزه مرتفع شود.
زهرا نژاد بهرام گفت : کشور ما همچنان معضل تولید دارد . باید تلاش کرد با استفاده از مدلهای نوین و فن آوریهای به روز ، به ارتقا و توسعه تولید داخلی بپردازیم.
میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت : در سال ۱۳۸۰ سازمان خصوصی سازی تاسیس شد. وظیفه این سازمان ، کوچک کردن دولت در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.
رئیس سازمان خصوصی سازی کشور افزود : تا زمانی که دولت در عرصه اقتصادی یکه تازی می کند و به بخش خصوصی اجازه ورود نمی دهد ، وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی کند.
وی افزود : باید اقتصاد آزاد باشد و در اختیار مردم قرار گیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد بشویم. در این راستا باید از نهادهای دانش بنیان و بخش خصوصی واقعی حمایت نماییم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۳۵ درصدی درآمد عملیاتی صنایع کوچک در بهار امسال

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان بورس اعلام کرد: درآمدهای عملیاتی در همه صنایع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.