صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ‌جلوی ساخت و سازهای ناهمگن گرفته شود
‌جلوی ساخت و سازهای ناهمگن گرفته شود

امام جمعه اردبیل عنوان کرد:

‌جلوی ساخت و سازهای ناهمگن گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: وزارت راه و شهرسازی در بازسازی بافت فرسوده شهری باید نقشه تیپی ارائه کند تا معضلاتی که در تولید مسکن مهر شاهد آن بودیم در این حوزه تکرار نشود.

جلسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت باید در توانمندی ساخت و سازها و احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده به مناطق محروم نظیر استان اردبیل توجهی جدی داشته باشد تا به سرعت تحولاتی در این حوزه شکل گیرد.

وی با اشاره به قصور و کوتاهی در حوزه شهرسازی در سال‌های گذشته به دلیل برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در رعایت اصل زیبایی و آرامش‌بخشی شهرها خاطرنشان کرد: باید اصل زیبایی و آرامش‌بخشی را در ساخت و سازهای شهری به ویژه احداث ساختمان‌ها مدنظر قرار دهیم تا در کنار فراهم کردن شرایط مناسب ساخت و ساز توسعه فضای سبز و فراهم کردن سایر امکانات در بخش شهرنشینی به وجود آید.

امام جمعه اردبیل افزود: شهرهایی که در معرض حضور گردشگران و توریسم هستند باید از بیشترین امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند که قطعاً مسئولان وزارت راه و شهرسازی با توجه ویژه به این مناطق تلاش خواهند کرد تا موانع و مشکلات پیش رو را در مسیر توسعه این مناطق بردارند.

عاملی، توجه مجلس و دولت را در راستای برچیده شدن سوءمدیریت‌ها در بخش‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: ریشه تمام معضلات اقتصادی در این کشور فرهنگی است و ما تا زمانی که احساس جمعی را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، استان و منطقه بکار نگیریم، موفق نخواهیم بود.

وی یکی از موانع پیش رو در توسعه شهرها و بازگشایی مسیرهای مختلف را محدودیت‌های میراث فرهنگی در قالب ثبت آثار ملی اعلام کرد و گفت: ما به معنای واقعی گرفتار میراث فرهنگی شده‌ایم و در همین شهر اردبیل روی هر طرح توسعه‌ای انگشت می‌گذاریم میراث فرهنگی مانعی در مسیر اجرا و بازگشایی و مرمت آن به وجود می‌آورد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ورودی شهرهای اردبیل را با یک شرایط وحشتناک و نامطلوب یادآور شد و اظهار کرد: در ورودی کدام شهر آن هم دروازه ورود مسافران خارجی با نیسان سبز علوفه می‌فروشند که ما چنین چیزی را در اردبیل شاهد هستیم.

عاملی از وزارت راه و شهرسازی خواست؛ تا در احداث مساجد و همچنین تولید مسکن به ویژه در بافت‌های فرسوده نقشه تیپی را ارائه کرده و جلوی ساخت و سازهای ناهمگن گرفته شود.

وی عمده بافت‌های ناکارآمد شهری را متوجه حاشیه شهرها دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در یک اقدام مناسب به دنبال ساماندهی ساخت و سازهای حاشیه شهرهاست که این اقدام تحول‌آفرین می‌تواند الگوئی برای شهر ما نیز باشد.

عاملی در پایان از مسئولان شهرسازی خواست؛ تا در کیفیت ساخت و ساز اجرای نماهای مناسب و متناسب با اقلیم اردبیل و همچنین سروسامان دادن به بافت‌های ناکارآمد و بهسازی و مقاوم‌سازی بازار تاریخی اردبیل و سراهای متعدد آن برنامه‌ریزی درستی را انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.