صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / همبستگی چهره‌های آکادمیک و اصحاب رسانه مصر با معترضان سودانی
همبستگی چهره‌های آکادمیک و اصحاب رسانه مصر با معترضان سودانی

همبستگی چهره‌های آکادمیک و اصحاب رسانه مصر با معترضان سودانی

همزمان با سفر امروز (یکشنبه) رئیس‌جمهور سودان به قاهره، جمعی از چهره‌های آکادمیک و اصحاب رسانه در مصر همبستگی و حمایت خود را از اعتراضات مردم سودان اعلام کردند.

سودان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، روزنامه رأی الیوم نوشت، تعدادی از روشنفکران، هیئت علمی دانشگاه و اصحاب رسانه مصر در بیانیه‌ای قبل از سفر عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان به قاهره تأکید کردند که از حق مردم سودان برای تحقق خواسته‌های مشروعشان درباره آزادی، صلح و عدالت و انتخاب نظام سیاسی خود و توقف خشونت و آزادی فوری زندانیان و تحقیقات فراگیر درباره کشته شدن تظاهرکنندگان حمایت می‌کنند.

امضاکنندگان این بیانیه از نقش گروه‌های مدنی مردمی و سندیکاها و انجمن‌های دانشجویی برای تنظیم خواسته‌های مشروع مردم و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز قدردانی کرده و ابراز امیدواری کردند که مردم سودان به اهداف مورد نظر خود درباره آزادی و عدالت دست یابند.

آن‌ها نسبت به پیامدهای مداخله‌های خارجی در سودان هشدار دادند و از تمامی گروه‌های مردمی و دموکرات در مصر نیز خواستند همبستگی کاملشان را با جنبش مردمی سودان اعلام کنند.

آن‌ها از مسئولان مصری نیز خواستند پایبندی خود را به اصول روابط مردم مصر با مردم سودان و حق آن‌ها درباره تعیین سرنوشتشان با جدیت اعلام کنند.

قرار است عمر البشیر امروز وارد قاهره شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.