صفحه اصلی / سرخط خبرها / هشدار خدابخشی درباره از دست رفتن فرصت طلایی تا دوشنبه
هشدار خدابخشی درباره از دست رفتن فرصت طلایی تا دوشنبه

نماینده مردم الیگودرز خبر داد

هشدار خدابخشی درباره از دست رفتن فرصت طلایی تا دوشنبه

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شواری اسلامی از وزارت راه خواست نسبت به جلوگیری از طغیان آب رودخانه مورزرین در الیگودرز اقدام کنند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد خدابخشی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هفته است از بارش باران و برف و متعاقب آن ریزش کوه و رانش زمین در منطقه مور زرین الیگودرز می‌گذرد. این اتفاق باعث بسته شدن مسیر رودخانه و ایجاد دیواره طبیعی جلوی رودخانه شد؛ در نتیجه سدی شکل گرفته و حجم زیادی آب پشت این سد جمع شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که دو روستا و ۱۸ مزرعه پرورش ماهی در پایین دست رودخانه قرار دارد هر لحظه بیم آن می‌رود که این روستاها و مزارع زیر آب بروند؛ علیرغم پیگیری‌ها و حتی بازدید میدانی صورت گرفته اقدام اجرایی مناسبی صورت نگرفته است و مردم هم در این زمینه نگرانی دارند.

نماینده مردم الیگودرز با بیان این که طبق پیش بینی هواشناسی از روز دوشنبه یک سامانه بارشی جدید وارد منطقه می‌شود گفت: با توجه به سردسیر و برف گیر بودن منطقه احتمال تشدید بحران وجود دارد و الان ما در حال از دست دادن زمان طلایی برای مدیریت بحران هستیم. انتظار ما این است که مسئولان پیش از آن که مسئله ایجاد شود بحران را مدیریت کنند.

خدابخشی ادامه داد: البته جاده الیگودرز به شول آباد و ۱۴۷ روستا نیز مسدود شده بود که با دستور وزیر راه عوامل راهداری وارد عمل شدند و به طول ۲.۲ کیلومتر جاده شکافی کردند؛ البته هنوز تردد در این محور امکان پذیر نیست، اما تلاش شده مسیر دسترسی باز شود.

خدا بخشی با بیان این که هنوز در مورد رودخانه مور زرین اقدام اجرایی نشده است اظهار کرد: زیرساخت‌ها تخریب شده و ما انتظار داریم مسئولین به سرعت برای اصلاح زیرساخت‌ها وارد عمل شوند. با توجه به کوهستانی بودن الیگودرز و وسعت آن مشکلات جاده‌ای عدیده‌ای در این منطقه است. از جمله هفته گذشته در یکی از محورهای روستایی به دلیل این که امکان تردد خودرو نبود یک مادر شهید مجبور شد مسیری را پیاده طی کند راه را گم می‌کند و بعد از سه چهار روز جسدش پیدا شد. ما از مسئولین انتظار داریم نگاه ویژه‌ای داشته باشند و کمک کنند مشکلات حوزه زیرساختی ما به حداقل برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.