صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دولت ونزوئلا برای مذاکره با دولت ترامپ اعلام آمادگی کرد
دولت ونزوئلا برای مذاکره با دولت ترامپ اعلام آمادگی کرد

با رد مهلت ۸ روزه اروپایی‌ها

دولت ونزوئلا برای مذاکره با دولت ترامپ اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه ونزوئلا در سازمان ملل ضرب‌الاجل هشت روزه‌ای که کشورهای اروپایی برای برگزای انتخابات تعیین کرده بودند را رد و در عین حال آمادگی کاراکاس برای مذاکره با دولت آمریکا را اعلام کرد.

خورخه آریزا

به گزارش کسب و کار نیوز، خورخه آریزا،‌ وزیر خارجه ونزوئلا در جلسه شورای امنیت اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند برای ما مهلت تعیین کند و به ما بگوید باید درخواست انتخابات جدید را بدهیم یا نه. شما چه کسی هستید که به دولت ما که دارای حاکمیت است، هشدار می‌دهید؟

پیشتر آلمان، فرانسه و اسپانیا ضرب‌الاجل هشت روزه‌ای را برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا تعیین کرده و هشدار داده بودند در غیر این صورت رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور به رسمیت خواهند شناخت.

وی خاطرنشان کرد، امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه باید به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا بحران جلیقه زردهای کشورش را حل کند.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین تاکید کرد، دولت کاراکاس همچنان برای مذاکره با دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا آماده بوده و هست.

آریزا گفت: ما از زمان انتخاب هوگو چاوز رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا در فوریه ۱۹۹۹ و از همان ابتدای ریاست‌جمهوری نیکولاس مادورو تلاش به برقراری ارتباطاتی با آمریکا کرده‌ایم اما تمام تلاش‌های ما از سوی طرف آمریکایی به در بسته خورد.

آریزا خاطرنشان کرد، واشنگتن تنها پشت کودتا در ونزوئلا نایستاده بلکه در راس آن است.

وی خطاب به دولت آمریکا گفت، قدرت خود را علیه مشروعیت یک دولت به کار می‌گیرد اما باید اکنون همین‌جا دست از این کار بردارید.

وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: اینکه خوآن گوآیدو رهبر مخالفان خود را رئیس‌جمهوری موقت کشور خوانده و برخی کشورها نیز او را به رسمیت شناخته‌اند برخلاف قانون اساسی کشور ما است یک نفر بندی در منشور رسازمان ملل را به من نشان دهد که در آن اجازه داده شده هر فردی خود ش را رئیس‌جمهوری بخواند؟

آریزا در ادامه اظهار کرد، دولت کاراکاس از طرح‌هایی در جهت حمایت از انجام مذاکرات داخلی و دستیابی به توافق سیاسی بین مادورو و مخالفانش حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد، ونزوئلایی‌ها چه در جبهه مخالفان یا دولت از طریق نشستن دور یک میز تصمیم خواهند گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.