صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تیم تحقیقات سازمان ملل در پرونده خاشقجی در تلاش برای سفر به عربستان و ترکیه
تیم تحقیقات سازمان ملل در پرونده خاشقجی در تلاش برای سفر به عربستان و ترکیه

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد

تیم تحقیقات سازمان ملل در پرونده خاشقجی در تلاش برای سفر به عربستان و ترکیه

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، تیمی از کارشناسان بین‌المللی تحقیقات درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در پرونده‌های اعدام‌های غیرقانونی، فوری و خودسرانه اعلام کرد که هفته آینده جهت هدایت تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به ترکیه سفر خواهد کرد.

سایت شبکه خبری المیادین گزارش داد، تیم تحقیقات بین‌المللی در پرونده قتل خاشقجی قصد دارد به عربستان و کنسولگری این کشور در استانبول سفر کند.

کالامارد در این رابطه گفت: درخواست اعطای مجوز برای سفر به عربستان، ورود به کنسولگری این کشور در استانبول و دیدار با سفیر عربستان در ترکیه را داده است اما تا این لحظه پاسخی از سوی مسؤولان عربستانی دریافت نکرده است.

همچنین نه هیئت عربستان در ژنو و نه دفتر اطلاع‌رسانی دولت ریاض به سوالات خبرگزاری رویترز در این خصوص پاسخی نداده‌اند.

گزارشگر سازمان ملل در پرونده‌های اعدام‌های غیرقانونی، فوری و خودسرانه تاکید کرد: تصور می‌کنم این تحقیق یکی از گام‌های مهم در مسیر دستیابی به تمام واقعیات در این پرونده و تعیین رسمی مسؤول آن است.

وی افزود: تیم تحقیق در گزارش ماه ژوئن خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل نکاتی را درباره تضمین محاکمه رسمی مسؤولان این قتل ارائه خواهد کرد.

کالامارد در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر مسؤولان از جمله مسؤولان آمریکایی درخواست اطلاعات کرده است، گفت: امیدواریم این تحقیق به تضمین محاکمه و شفافیت در این پرونده کمک کرده و راه‌های جدیدی را برای جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی و حمایت از جان روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر و نیز محاکمه قاتلان آنها ایجاد کند.

کالامارد روز دوشنبه ماموریتی یک هفته‌ای را در ترکیه بنا به درخواست آنکارا آغاز می‌کند.

او روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که یک تیم حقوقی و ویژه پزشکی قانونی شامل سه کارشناس بین‌المللی کیفیت و میزان مسؤولیت‌های کشورها و اشخاص را در این پرونده بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.