به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی محمود اقدم در این باره گفت: این طرح که «فانوس راه» خوانده میشود بهمثابه «خانه فرهنگ سیار» است. با توجه به این رویکرد، طرح «فانوس راه» که به عرضه کتاب در تاکسیها، اختصاص دارد و همزمان با بیستوششمین دوره هفته کتاب، کلید خورد. در حال حاضر در سه فاز اجرا خواهد شد. در فاز اول سری متفاوتی از کتاب تولید شده و تنها در تاکسیهای شهر تهران توزیع میشود. از سوی دیگر این کتابها در بازار نشر کتاب وجود ندارد و در نتیجه به صورت اختصاصی تنها در تاکسیهای شهر تهران به فروش میرسد.
وی در خصوص نحوه اجرا گفت: «طرح «فانوس راه» پیش از این به صورت محدود برگزار شده بود که به تازگی با همکاری بخش خصوصی، احیا کردیم. تبلیغات و چگونگی تولید و عرضه کتاب در تاکسیهای شهر تهران با مشارکت این بخش برنامهریزی شده است. در طرح «فانوس راه» بسته فرهنگی شامل چهار عنوان کتاب در تاکسی قرار داده شده است. کتابها به زبان انگلیسی و فارسی، تولید و مسافران درصورت تمایل میتوانند کتاب را خریداری کنند. بسته فرهنگی «فانوس راه» ۱۵ هزار تومان قیمتگذاری شده است. سهم ناشر ۶۰ و سهم راننده ۴۰ درصد از فروش کتاب است.» اما در فاز دوم شیوه تبلیغی در پیش گرفته شده است.
معاون فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره فاز دوم طرح فرهنگی عرضه کتاب در تاکسیها بیان کرد: در دومین فاز این طرح مقرر شده تا کتابهای پُرفروش بازار نشر، از سوی نهادهایی مانند مؤسسه خانه کتاب و منابع موثق دیگر شناسایی و در قالبهای مختلف ازجمله بروشور در اختیار مسافران قرار بگیرد.
اقدم با بیان این مطلب که در فاز دوم، علاوه بر کتابهای فیزیکی به کتابهای صوتی و همچنین گروههای سنی کودک و نوجوان نیز توجه خواهد شد، ادامه داد: طرح «فانوس راه» به بازار کتابفروشیها لطمه نمیزند؛ بهعبارت دیگر با اجرای این طرح در کنار فعالان نشر بهویژه کتابفروشیها هستیم و هدفمان کمک به خانواده نشر و تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی شهر تهران، وی میزان استقبال از طرح «فانوس راه» را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: فار نخست این طرح در پایانههای ارم، رسالت، شهید نظری و صادقیه شروع شده است و توسعه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام