صفحه اصلی / سرخط خبرها / بیشتر جرایم خرد در سیستان و بلوچستان توسط معتادان متجاهر رخ می‌دهد
بیشتر جرایم خرد در سیستان و بلوچستان توسط معتادان متجاهر رخ می‌دهد

فرمانده انتظامی استان بیان کرد

بیشتر جرایم خرد در سیستان و بلوچستان توسط معتادان متجاهر رخ می‌دهد

‌فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۵ درصد جرایم خرد در این استان توسط معتادان متجاهر رخ می‌دهد، همچنین ۷ هزار و ۲۰۹ نفر از معتادان متجاهر سال گذشته در این استان دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

 

‌به گزارش کسب و کار نیوز- سردار محمد قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، افزود: آدم ربایی در سیستان و بلوچستان طی ۱۰ ماهه امسال ۱۵ درصد افزایش داشته است اما این آدم ربایی ها با انگیزه اخاذی و سیاسی نبوده و بیشتر انگیزه تسویه حساب شخصی و اختلافات مالی و بیشتر در حوزه معاملات حرام و مواد مخدر بوده است.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان در روند افزایش جرایم رتبه ۳۳ را در کل کشور داریم یعنی از نظر افزایش وقوع جرم ۳۲ استان از سیستان و بلوچستان جلوتر هستند و شرایط استان نسبت به کل کشور مطلوب‌تر است.

سردار قنبری گفت: ۹۰ درصد جرایم رخ داده در استان کشف شده و مدت زمان کشف وقوع جرایم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی در نیروی انتظامی تشکیل شده تا قتل‌هایی که از سال ۱۳۷۰ تا کنون در سیستان و بلوچستان رخ داده و قاتل دستگیر نشده است را پیگیری کنند، گفت: قاتل ۵۰ نفر از این پرونده‌ها از ابتدای امسال تا کنون توسط تیم تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

قنبری ادامه داد: در مجموع سرقت‌ها در استان پنج درصد افزایش دارد که بیشتر در شهرستان ایرانشهر و در زمینه سرقت موبایل است.

وی بیان کرد: جرایم یارانه‌ای در سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرده اما با هوشیاری مأموران در پلیس فتا فضای مجازی کاملاً تحت کنترل قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به ایام دهه فجر نیز گفت: در دهه فجر امسال علاوه بر افتتاح پروژه، برپایی نمایشگاه و رژه خودرویی پلیس را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: تقویت یگان‌های تکاوری پلیس و اجرای طرح مردم یاری بهداری انتظامی در مناطق محروم از دیگر اقداماتی است که در دهه فجر انجام خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.