صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / بساط بخاری نفتی از مدارس خراسان شمالی جمع شد

بساط بخاری نفتی از مدارس خراسان شمالی جمع شد

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی از به پایان رسیدن پروژه برچیده شدن بخاری‌های نفتی مدارس استان خبر داد.

بخاری نفتی

امین فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به دستور استاندار خراسان شمالی به این اداره کل مبنی بر برچیده شدن بخاری های نفتی تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری اظهار کرد:  1500 بخاری هرموتیک برای مدارس استان خریداری شده و کار اجرایی این پروژه به اتمام رسیده است و علاوه بر آن در حال حاضر برخی از مدارس از بخاری‌های جدید استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: نصب و خریداری بخاری‌ها حتی در مناطق دور افتاده کار بزرگی بود و می‌تواند گفت در کشور رکورد زده شد که در مدت یک ماه ۱۳۵۰ بخاری در مدارس نصب شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی عنوان کرد: حدود هشت میلیارد تومان اعتبار برای خریداری و اجرای پروژه هزینه شده است. به عنوان مثال ۱۰ روز پیش استارت استفاده از بخاری‌های جدید در شهرستان جاجرم زده است.

فلاح ادامه داد: حدود ۳۰ روستا تاکنون گازرسانی نشده است که هر زمان گازرسانی انجام شود، کار نصب و راه‌اندازی بخاری‌های جدید در آنجا نیز انجام می شود.

پیش از این استاندار خراسان شمالی در دی ماه تاکید کرده، تمامی بخاری‌های نفتی در مدارس این استان باید طی یک ماه آینده برچیده شود.

 به گزارش کسب و کار نیوز، محمد علی شجاعی در شورای اداری شهرستان فاروج خطاب به مدیران ذی ربط خاطرنشان کرد: تا ۱۲ بهمن سال جاری یک بخاری نفتی در مدارس استان وجو نداشته باشد.

وی گفت: اولویت برچیده شدن بخاری های نفتی در مدارس استان در ابتدا به مدارس روستایی داده شود. برای انجام این امر، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده می شود تا کار هرچه سریع تر اجرایی شود.

فلاح، مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در این استان ۷۰۰۰ کلاس درس وجود دارد، اظهار کرد: ۶۲ درصد مدارس استان با سیستم مرکزی که گازی هستند گرم می شوند و سیستم گرمایشی مابقی کلاس ها یا بخاری های نفتی و یا بخاری های گازی هستند.

وی بیان کرد: ۱۲۰۰ کلاس با بخاری نفتی و ۱۲۰۰ کلاس نیز با بخاری گازی گرم می شوند که بر اساس استانداردسازی مدارس، این بخاری ها باید برچیده شوند. از ۱۲۰۰ بخاری نفتی موجود، تاکنون ۴۰۰ دستگاه بخاری هرمتیک خریداری شده که ۱۰۰ دستگاه وارد استان و نصب شده است. هزینه خریداری و نصب هر دستگاه سه میلیون تومان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.