صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بالشی که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد
بالشی که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد

بالشی که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد

هدفون‌های لغو سر و صدا، مانند هدفون "WH-۱۰۰۰XM۳" سونی، بسیار در حذف صداهای محیط اطراف مؤثر هستند، اما هنگام خواب و برای نشنیدن خر و پف قطعاً استفاده از هدفون گزینه مناسبی نیست. به همین منظور پژوهشگران یک بالش طراحی کرده‌اند که عملکرد آن در حذف صداهای محیط مانند آن هدفون‌ها است.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، گیزمودو اعلام کرد، پژوهشگران” دانشگاه ایلینوی شمالی”‌(Northern Illinois University) فناوری مشابه آن هدفون‌ها را در یک بالش بکار بردند، این بالش به گونه‌ای طراحی شده است که صدای خر و پف را کاهش می‌دهد.

ایده طراحی بالش‌های هوشمند، جدید نیست؛ اما پژوهشگران “دانشگاه ایلینوی شمالی” کاری متفاوت انجام داده‌اند. آنها موفق به ایجاد یک بالش مجهز به بلندگو شده‌اند که بالش مذکور از الگوریتم‌های تطبیقی برای به حداقل رساندن صداهای خروپف به همان شیوه‌ای که یک جفت هدست لغو سر و صدا می‌تواند صداهای یک اتوبوس پر جمعیت را حذف کند، استفاده می‌کند.

یکی از میکروفن‌ها صداهای شخصی که خروپف می‌کند را ثبت می‌کند، در حالی که دو میکروفن دیگر صدای محیط در یک اتاق را ثبت می‌کنند و سپس این صداها توسط یک الگوریتم تطبیقی پردازش می‌شوند.

صدای خروپف هر فرد با دیگری متفاوت است و در طول شب، الگوهای تنفس و موقعیت‌های مختلف شخصی که خوابیده است، می‌تواند به شدت صداهای خروپف فرد را تغییر دهد. این بالش از یک الگوریتم که قادر به تنظیم و انطباق برای لغو سر و صدا است، استفاده می‌کند. پژوهشگران در آزمایش‌های خود دریافتند که بالش مذکور توانایی کاهش صدای خروپف تا ۳۱ دسی بل را دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.