صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / افزایش سطح سواد سلامت؛ مهم‌ترین آیتم در تامین سلامت
افزایش سطح سواد سلامت؛ مهم‌ترین آیتم در تامین سلامت

معاون سازمان نظام روانشناسی مطرح کرد

افزایش سطح سواد سلامت؛ مهم‌ترین آیتم در تامین سلامت

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه در ۳۰ استان، خانه روانشناسان را شکل داده‌ایم، گفت: امروز افزایش سطح سواد سلامت مهم‌ترین آیتم در تأمین سلامت است.

مالیات پزشکان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدابراهیم مداحی در نشست ۴۰ سال خدمات روانشناسی در انقلاب با بیان اینکه از جهتی روانشناسی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: از جهت فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در وضعیت خوبی هستیم. امروز می‌توانیم ۱۴ اختلال را به خوبی درمان کنیم. می‌توانیم بسیاری از بیماری‌ها را تشخیص دهیم و بهترین روش‌های درمان را اتخاذ کنیم. امروز سازمان نظام روانشناسی وجود دارد و ۱۶ انجمن، مجلات و خانه روانشناسی داریم.

وی ادامه داد: اما از طرفی دیگر، وضعیت روانشناسی خوب نیست؛ چراکه روانشناسان مردم را فراموش کرده‌اند. فقط بیماری‌ها را می‌شناسیم. امروز باید شاد زیستن و خوب زیستن را آموزش دهیم. زمانیکه روانشناسان کنار می‌کشند، روانشناسان زرد وارد میدان می‌شوند. امروز باید نهاد حاکمیتی به آلام روانی مردم بهتر توجه کنند.

مداحی تصریح کرد: امروز شاید باید در حوزه روانشناسی، روانشناس و مشاور خانواده داشته باشیم. باید از علم و هنر برای هدف دادن به جوانان بهره گیریم و به آنها فرصت دهیم نه تهدید. وضعیت می‌تواند بهتر از این باشد؛ درصورتیکه قوانین بهتری داشته باشیم؛ چرا تصمیم گیرندگان به این بخش اهمیت کمتری می‌دهند.

مداحی با بیان اینکه آمار سکته به زیر ۲۰ رسیده است، خاطرنشان کرد: امروز گفته می‌شود افسردگی جلوتر از سرطان است، آسیب‌های اجتماعی روی خط قرمز آمده‌اند. چرا فارغ التحصیلان به جای اینکه مددکار باشند، مددجو هستند؟

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه از قبل از انقلاب سه تفکر در این زمینه وجود داشته، گفت: تفکر اول افرادی بودند که اعتقاد داشتند در صورتی می‌توانیم به این حرفه هویت دهیم که زیر مجموعه وزارت بهداشت باشیم؛ سردمداران این تفکر افرادی بودند که در حوزه وزارت بهداشت بودند. بخشی دیگر معتقد بودند که انجمن‌ها را تشکیل دهیم. عمدتاً این افراد مشاوران بودند و تفکر سوم ما بودیم که سازمان نظام روانشناسی را شکل دادیم.

وی با بیان اینکه امروز در ۳۰ استان، خانه روانشناسان را شکل داده‌ایم، گفت: امروز افزایش سطح سواد سلامت مهم‌ترین آیتم در تأمین سلامت است.

مداحی معتقد است که در طول ۴۰ سال در حوزه روانشناسی فرهنگ‌سازی، جریان سازی و نهادسازی اتفاق افتاد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.