صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۴۸ درصد آبادی‌های کرمان دارای سکنه هستند
۴۸ درصد آبادی‌های کرمان دارای سکنه هستند

معاون استاندار ‌عنوان کرد

۴۸ درصد آبادی‌های کرمان دارای سکنه هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خواستار نظارت بیشتر شهرداری‌ها و ناظران ساختمانی در راستای جلوگیری از تخلفات ساختمانی شد.

معاون استاندار کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز، “سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی” در دوره آموزشی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و هیأت‌های انطباق استان اظهار کرد: استان کرمان با ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار نفر جمعیت به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معادل ۵۸ درصد از جمعیت استان کرمان در شهرها سکونت دارند، ادامه داد: ۲۳ شهرستان، ۵۸ بخش، ۷۲ شهر و ۱۱ هزار و ۷۶۷ پارچه آبادی در استان کرمان داریم که ۵ هزار و ۶۴۲ آبادی یعنی ۴۸ درصد آبادی‌ها در استان کرمان دارای سکنه هستند و ۲ هزار و ۵۲۵ دهیاری هم مصوب استان است.

معاون عمرانی استاندار کرمان به تخلفات ساختمانی و تخطی از ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های حاکم پرداخت و گفت: این تخلفات ناشی از عدم نظارت در حوزه شهرداری‌ها و ناظران ساختمانی می‌توان خلاصه کرد و بعضاً تخلفات خواسته و با رانت‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: ۹۶ شعبه کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرهای استان کرمان فعالیت دارند و در مقایسه ۶ ماه نخست امسال و سال قبل، کاهش در تعداد پرونده‌ها را شاهد هستیم که از دلایل آن، تأثیرگذاری تورم در ساخت و سازها، آگاهی مردم از قوانین و مقررات و بالا بودن نرخ جرایم در نظر گرفته شده می‌توان نام برد.

وی بیان کرد: سال جاری ۷۵ درصد پرونده‌های وارده به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در استان منجر به صدور رأی شده که ۲۰ درصد آنها رأی تخریب و ۸۰ درصد به صورت جریمه بوده است.

موسوی گفت: در سال گذشته، ۶۷ درصد پرونده‌های رسیده به کمیسیون رسیدگی شده که ۸۷ درصد رأی جریمه و ۱۳ درصد رأی تخریب بوده و متأسفانه فقط ۱۳ درصد آرای تخریب اجرا شده و عملاً رأی تخریب شاید رأی بازدارنده‌ای نباشد.

معاون عمرانی استاندار کرمان به ۲۳ هیئت انطباق تحت نظارت فرمانداری‌ها اشاره داشت و بیان کرد: در ۳ هزار و ۳۳ جلسه هیئت برگزار شده، ۸ هزار و ۶۰۸ مصوبه مورد رسیدگی قرار گرفته که ۸۲ درصد آنها تأیید شده است.

موسوی ادامه داد: در راستای آموزش اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، دوره آموزشی برگزار شده که از نظرات مجموعه دیوان برای اعضا استفاده شود که خیلی از مسائل مورد اشکال قابل حل و بیان است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.