صفحه اصلی / اجتماعی / ۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند
۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند

طی 9 ماه امسال:

۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند

تهران- ایرنا- سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: 13 هزار و 529 نفر طی 9 ماه امسال در حوادث رانندگی جان باختند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته (1396) 7دهم درصد افزایش یافته است.

سازمان پزشکی قانونی روز شنبه اعلام کرد: از ۱۳ هزار و ۵۲۹ متوفی تصادفات رانندگی ۹ ماهه امسال، ۱۰ هزار و ۵۷۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۹۵۰ نفر زن بودند.

*جاده های برون شهری در صدر فوتی ها
بر اساس گزارش پزشکی قانونی ۸ هزار و ۶۸۵ کشته از تلفات حوادث رانندگی ۹ ماهه امسال در جاده های برون شهری، ۳ هزار و ۲۵۷ نفر در جاده های درون شهری، ۹۰۸ نفر در جاده های روستایی، ۱۵۸ نفر در جاده های اختصاصی و محل فوت ۵۲۱ نفر هم سایرنقاط گزارش شده است.استان های فارس با هزار و ۹۰، تهران با هزار و یک و اصفهان با ۹۰۹ نفر، بیشترین و استان های ایلام با ۱۲۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۷ و اردبیل با ۱۷۱ فوتی، استان های دارای کمترین شمارمرگ های حوادث رانندگی در ۹ ماهه امسال بودند.

* افزایش ۹٫۷ درصدی آمار مصدومان
در ۹ ماه امسال، در مجموع ۲۸۸ هزار و ۸۲۲ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور ارجاع شدند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (۲۶۳ هزار و ۲۹۴)، ۹٫۷ درصد رشد را نشان می دهد.۲۰۶ هزار و ۳۵۸ نفر از این آمار را مردان و ۸۲ هزار و ۴۶۴ نفر از آمار مصدومان حوادث رانندگی ۹ ماه اخیر را زنان تشکیل می دهند.

* کاهش سه دهم درصدی مرگ های ترافیکی در آذر
در آذر ماه امسال، در مجموع هزار و ۲۶۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند. این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، سه دهم درصد کاهش را نشان می دهد و از مجموع هزار و ۲۶۹ فوتی ناشی از تصادف آذر، ۹۹۳ مرد و ۲۷۶ زن بودند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.