صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رقابت سه دقیقه‌ای دانشجویان استان زنجان برای دفاع از پایان‌نامه
رقابت سه دقیقه‌ای دانشجویان استان زنجان برای دفاع از پایان‌نامه

فردا صورت می‌گیرد

رقابت سه دقیقه‌ای دانشجویان استان زنجان برای دفاع از پایان‌نامه

به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان دانشجویان برای سومین دوره در استان زنجان، فردا در رقابتی حساس، سه دقیقه فرصت خواهند داشت تا از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

دفاع 3 دقیقه‌ای پایان‌نامه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان فردا برای سومین دوره در استان اقدام به برگزاری رقابتی حساس در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌کند که در این رقابت، شرکت‌کنندگان سه دقیقه فرصت خواهند داشت تا از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی بستری برای کمک به رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و نیز مهیا کردن فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت، جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

پس از پایان مهلت فراخوان مسابقات، این رقابت فردا، هفتم بهمن‌ماه توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار می‌شود.

در مرحله داوری برای دفاع از هر پایان‌نامه چهار داور حضور دارند که این داوران ترجیحاً از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هستند و در موارد خاص نیز اساتید و صاحب‌نظران غیر هیئت علمی با مدرک دکتری و سوابق علمی امکان داوری خواهند داشت.

در انتخاب داوران اولویت با اساتیدی است که به جنبه‌های کاربردی علوم توجه بیشتری دارند و سوابق مناسبی در ارتباط با بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری داشته باشند. همچنین رشته تحصیلی یک نفر از چهار داور انتخاب شده با موضوع پایان‌نامه مرتبط بوده و بر اساس قانون، استاد راهنما یا مشاور پایان‌نامه نمی‌تواند اثر مربوطه را داوری کند.

شرکت‌کنندگان صرفاً سه دقیقه زمان برای ارائه پایان‌نامه خود خواهند داشت و به ازای زمان اضافی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد، از آنان امتیاز کم می‌شود و پس از اضافه شدن بیش از ۱۵ ثانیه به زمان ارائه، شرکت‌کننده از دور مسابقات حذف خواهد شد، لذا باید همه مطالب شرکت‌کنندگان فقط در اسلایدی یک صفحه‌ای ارائه شود.

پس از پایان دفاع سه دقیقه‌ای برای اینکه دانشجو به طور اجمالی از نحوه ارائه خود آگاه شود، سه کارت به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز تهیه شده که بلافاصله پس از ارائه دانشجو توسط داوران نشان داده می‌شود و ارائه خوب با کارت سبز، ارائه متوسط با کارت زرد و ارائه ضعیف با کارت قرمز اعلام می‌شود و امتیازات هر دفاع باید بر اساس فرم‌های ارزیابی تدوین شده محاسبه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.