صفحه اصلی / سرخط خبرها / رشد ۲۰۰ برابری صنعت شیلات سیستان و بلوچستان
رشد ۲۰۰ برابری صنعت شیلات سیستان و بلوچستان

‌در چهار دهه انقلاب اسلامی انجام شده است

رشد ۲۰۰ برابری صنعت شیلات سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صنعت شیلات سیستان و بلوچستان در چهار دهه اخیر شاهد رشد بیش ۲۰۰ برابری بوده است.

شیلات

‌به گزارش کسب و کار نیوز- هدایت الله میرمرادزهی افزود: این دستاوردها، هم در بخش توسعه ناوگان صید و صیادی و هم در میزان صید بود.

وی بیان کرد: در بیش از چهار دهه پیش، کمتر از هزار نفر در بخش صید و صیادی فعال بودند و کمتر از ۲ هزار تن آبزیان را در سال صید می‌کردند، اما در این مدت تعداد صیادان به ۲۵ هزار نفر با ۲ هزار و ۲۰۰ شناور لنچ و قایق رسیده که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن صید را روانه بازار مصرف می‌کنند.

میرمرادزهی افزود: تجهیز شناورهای صیادی به سیستم برودتی و ناوبری ماهواره ثریا از دیگر دستاورها در تغییر صید از حالت سنتی به صنعتی و افزایش کیفیت صید و میزان آن بوده است.

مدیر‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان افزود: رونق صنعت پرورش میگو و زیر کشت قرار گرفتن هزار هکتار از اراضی مستعد شهرستان‌های چابهار و کنارک با جذب سرمایه گذاری خارجی و صادرات آن به کشورهای همسایه از دیگر دستاوردهای این سال‌ها در تولید، ارزآوری و اشتغال بود.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی به جامعه صیادان و استفاده از روش‌های نوین پرورش مانند پرورش ماهی در قفس و صید با قلاب را می‌توان از دستاوردهای دیگر این سال‌ها در عرصه شیلات سیستان و بلوچستان عنوان کرد که رتبه نخست صید تن ماهیان در کشور و کشورهای غرب اقیانوس هند را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران مستعد پرورش سالانه ۳۰۰ هزار تن ماهی در قفس است.

میرمرادزهی بابیان این‌که تاکنون ۵۰ گروه و شرکت سرمایه‌گذاری برای ورود به این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: ۲۲ موافقت اصولی و ۲ پروانه تأسیس در زمینه پرورش ماهی در قفس صادر شده است و هم‌اکنون ۲ شرکت سرمایه‌گذاری با نصب هشت قفس پرواری به تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی اقدام کرده‌اند و این در حالی است در ۶ قفس این شرکت‌ها برای اولین بار در کشور چیزی حدود ۵ هزار بچه ماهی به وزن رسانی و در قفس‌ها به‌منظور پرورش رها شده است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.