صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌های فرهنگیان و پیام‌نور، مدارس را به آموزش‌وپرورش برگردانند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

دانشگاه‌های فرهنگیان و پیام‌نور، مدارس را به آموزش‌وپرورش برگردانند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بخش زیادی از مدارس به دانشگاه فرهنگیان و پیام‌نور داده شده بر ضرورت بازگشت این مدارس به آموزش‌وپرورش تاکید کرد.

رخشانی مهر-رئیس سازمان نوسازی مدارس

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرالله رخشانی‌مهر که به منظور افتتاح و بازدید از چند مدرسه به استان سمنان سفر کرده در گرمسار با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مدارس به دانشگاه‌های پیام‌نور و فرهنگیان سپرده شده که با توجه به نیازها این فضاهای آموزشی باید به آموزش و پرورش بازگردد.

وی با انتقاد از تغییر کاربردی برخی مدارس در گذشته اضافه کرد: این تغییر کاربردی آن هم در شرایطی که بسیاری از مدارس کشور تخریبی هستند، قابل قبول نیست.

این مقام مسؤول با اشاره به افزایش قابل توجه فضاهای آموزشی کشور در ۴۰ سال گذشته افزود: عملکرد نظام در حوزه مدرسه‌سازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور میانگین سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز را ۵.۲ متر اعلام و اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی به میمنت انقلاب اسلامی در این چهار دهه چهار برابر شده است.

وی با بیان اینکه در همه سال‌های پس از انقلاب جمعیت دانش‌آموزی در کشور روندی افزایشی داشته ادامه داد: با وجود این روند صعودی، به برکت انقلاب اسلامی شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی فضاهای آموزشی در سطح کشور بوده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تقدیر از خیران مدرسه‌ساز و نقش بی‌بدیل آنها در مدرسه‌سازی اشاره و خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک خیران و دولت از مهمترین عوامل توفیقات به دست آمده در ۴۰ سال اخیر بوده است.

رخشانی‌مهر با تقدیر از همکاری بسیار خوب خیران در چند سال اخیر افزود: خیران مدرسه‌ساز طی دو سال گذشته همکاری بسیار تنگاتنگی با نوسازی مدارس داشته‌اند به طوری که خیرین در ۹۰ درصد مدارس ساخته شده این دو سال مشارکت داشتند.

وی از بنیاد برکت به عنوان یکی از موفق‌ترین نهادهای مدرسه‌ساز نام برد و گفت: تاکنون بالغ بر ۱۱۰۰ مدرسه با همکاری بنیاد برکت ساخته شده که رقم چشمگیر و خیره‌کننده‌ای است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای مقاوم‌سازی مدارس کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس و فضاهای آموزشی فرسوده محسوب می‌شوند و این در حالی است که در سال ۸۲ بیش از ۷۰ درصد مدارس کشور فرسوده بودند.

وی از آنچه انقلاب در مقاوم‌سازی و استحکام مدارس می‌خواند خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه در برنامه‌های چهارم و پنجم اعتباری افزون بر چهار میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به بازسازی مدارس فرسوده اختصاص یافت که همین منجر به تحول و انقلاب در این حوزه شد.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.