چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تولید سالیانه بیش از ۸۰۰ تن گوشت قرمز در ایرانشهر
تولید سالیانه بیش از ۸۰۰ تن گوشت قرمز در ایرانشهر

‌فرماندار ایرانشهر گفت

تولید سالیانه بیش از ۸۰۰ تن گوشت قرمز در ایرانشهر

‌فرماندار ایرانشهر گفت: عشایر شهرستان ایرانشهر سالیانه بیش از ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

گوشت

‌به گزارش کسب و کار نیوز-نبی بخش داودی در حاشیه جلسه شورای عشایری این شهرستان که در منطقه عشایری کوه خضر از توابع بخش بزمان برگزار شد، افزود: در شهرستان ایرانشهر ۱۸۶۷ خانوار عشایر با جمعیت ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر سکونت دارند که این تعداد عشایر دارای بیش از ۴۷ هزار رأس دام سبک، ۵۲۰ رأس گاو و ۱۲۰۰ نفر شتر هستند.

داودی با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در تولید محصولات دامی و رونق اقتصادی منطقه دارند، گفت: باید تمامی شرایط لازم جهت تأمین مایحتاج عشایر فراهم شود و تمامی ادارات ذیربط باید برای رفع مشکلات عشایر این شهرستان تلاش کنند.

وی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه گردشگری مناطق عشایری ایرانشهر نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه با وجود طبیعت بکر و قابلیت‌های زیاد گردشگری در مناطق عشایری بویژه ارتفاعات کوه خضر تا کنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی بهره مند شویم.

داودی بیان کرد: اقتصاد و درآمد زایی در جامعه عشایری به نیرو و توانمندی‌های خود عشایر متکی است، به همین دلیل در زمان تحریم‌ها و فشار اقتصادی، این قشر کمترین آسیب را می‌بینند چرا که اقتصاد آنها با نگاه به داخل پایه‌گذاری شده است.

فرماندار ایرانشهر گفت: تأمین آب شرب، نفت سفید، لایروبی قنوات، راه دسترسی، نصب فانوس خورشیدی و حمام خورشیدی. حفر چاهک در مسیر رودخانه‌ها جهت ذخیره آب و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی به عشایر منطقه از مصوبات جلسه شورای عشایری شهرستان بود.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

 

 

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.