صفحه اصلی / استان ها / ایلام / انتقاد استاندار ایلام از موازی‌کاری برخی دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی
انتقاد استاندار ایلام از موازی‌کاری برخی دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی

در دیدار با هیئت مدیره نظام صنفی رایانه استان ایلام صورت گرفت

انتقاد استاندار ایلام از موازی‌کاری برخی دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی

‌استاندار ایلام با انتقاد از دستگاه‌هایی که با بخش خصوصی موازی‌کاری می‌کنند، گفت: خدماتی که از طریق برون‌سپاری قابل انجام است، حتماً به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

جلسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با هیئت مدیره نظام صنفی رایانه استان، اظهار کرد: همه باید بخش خصوصی را تقویت کرده و این حرف به معنای ندیدن مشکلات این بخش نیست بلکه حرف اصلی این است که تنها با حضور بخش خصوصی است که امکان تولید ثروت و اشتغال پایدار وجود دارد.

وی با بیان اینکه پدیده فناوری اطلاعات راه خود را در زندگی مردم باز کرده است، تصریح کرد: در بحث دولت الکترونیک اهتمام اصلی باید در این جهت باشد که خدمات دولت به منازل مردم برود و این کار نیز باید با محوریت بخش خصوصی انجام شود و دولت صرفاً به مسائل حاکمیتی بپردازد.

وی با انتقاد از دستگاه‌هایی که با بخش خصوصی موازی‌کاری می‌کنند، گفت: خدماتی که از طریق برون‌سپاری قابل انجام است، حتماً به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

مهندس «عباس بیرامی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات از تأثیرگذارترین حوزه‌های اشتغال‌زا در دنیای امروز است و هیچ حوزه‌ای در اقتصاد وجود ندارد که بی‌نیاز از فناوری اطلاعات باشد.

وی ادامه داد: بحث دولت الکترونیک و تقویت فعالیت دستگاه‌های دولتی بر بستر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات قطعاً باعث سهولت و سرعت در انجام کارها و راحتی بیشتر شهروندان است که با مشارکت و همیاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

در ادامه‌ی این دیدار «صادق صفربیگی» رئیس سازمان نظام صنفی استان اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد جابجایی بزرگی در اقتصاد جهانی هستیم، به گونه‌ای که از ۱۰ شرکت بزرگ اقتصاد جهان ۸ شرکت نخست در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند و کمپانی‌های حوزه‌ی آی سی تی جایگزین غول‌های بزرگ نفتی و خودروسازان بزرگ و دیگر صنایعی شدند که در تمام قرن بیستم بر اقتصاد جهانی مسلط بودند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتفاق مشابهی در اقتصاد کشور ما نیز به وقوع پیوسته و ۴ شرکت برتر اقتصاد کشور از ۱۰ شرکت برتر از حوزه ICT هستند، خاطرنشان کرد: نظام صنفی رایانه استان ایلام شامل ۳۰ شرکت، ۳۸۴ فروشگاه و ۵۷ عضو حقیقی و مشاور است و تا کنون موفق شده است برای حدود ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند و سالانه حدود ۵.۱ میلیارد تومان مالیات به دولت می‌پردازد و چنانچه حمایت‌های لازم به عمل آید، این صنف می‌تواند بیش از ۲ هزار نفر را در استان مشغول به کار کند.

صفربیگی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم که تا کنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است، وجود ۸ هزار فارغ التحصیل در حوزه ICT است که بر اساس ثبت نام‌شدگان در سامانه کارا حدود نیمی از این افراد جویای کار هستند و با اجرای یک برنامه مناسب توانمند سازی و ساماندهی، امکان ایجاد اشتغال برای این حجم از نیروی انسانی در ظرف یک سال وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که نظام صنفی با آن مواجه است، گفت: یکی از این مشکلات ایراداتی است که بر عضویت افراد در سامانه ستاد وجود دارد، از جمله اینکه افراد بدون داشتن مجوزهای لازم می‌توانند در مناقصات دولتی شرکت کرده و حتی برنده شوند.

صفربیگی تاکید کرد: به رغم مشکلات اقتصادی موجود به ویژه رکود تورمی موجود در کشور، صنعت ICt در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۷ درصد رشد داشته است و با تقویت فعالیت‌های بخش خصوصی در این حوزه می‌توان فرصت‌های اقتصادی چشمگیری خلق کرد.

انتهای پیام

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.