صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراض به برگزاری مراسم روز ملی استرالیا و نادیده گرفتن حقوق بومیان
اعتراض به برگزاری مراسم روز ملی استرالیا و نادیده گرفتن حقوق بومیان

اعتراض به برگزاری مراسم روز ملی استرالیا و نادیده گرفتن حقوق بومیان

هزاران تن از مردم استرالیا امروز (شنبه) در راهپیمایی‌های "روز تهاجم" در سراسر این کشور حضور یافته و خواستار بازنگری جشن‌های روز ملی این کشور شدند که به گفته آنها بی احترامی به بومیان استرالیا است.

پرچم استرالیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا،  خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، هر ساله ۲۶ ژانویه روز استرالیا، یادبود ورود مهاجران انگلیسی در سال ۱۷۸۸ میلادی به استرالیاست اما برای بسیاری از مردمان این کشور این آغازگر سرکوب استعماری بومیان است.

چند هزار تن امروز در راهپیمایی ملبورن حضور یافته و شعار “این سرزمین همیشه برای بومیان بوده و همیشه خواهد بود”‌سر داده و پلاکارت هایی که رویشان نوشته بود ” استرالیا، صحنه جرم است” در دست داشتند.

هزاران تن دیگر در راهپیمایی اعتراضی دیگری در شهرهای اصلی این کشور حضور یافته و خواستار تغییر بازنویسی تاریخ شده یا اینکه کلاً این روز لغو شود.

یکی از معترضان در ملبورن گفت: چرا باید این روز را که استرالیا می‌نامید، جشن بگیرید؟ این روز برمبنای دروغ، نسل کشی و قتل ایجاد شده است. چیزی برای جشن گرفتن وجود ندارد.

اختلاف نظرها در سال‌های اخیر بابت افزایش درخواست‌ها برای تغییر تاریخ برگزاری این روز شدیدتر شده است.

با وجود حساسیت‌های اخیر، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا کمک مالی برای یک سفر دریایی به منظور بزرگداشت دویست و پنجاهمین سالگرد نخستین سفر کاپیتان جیمز کوک به استرالیا را اعلام کرد.

همچنین رونمایی از بقایای جسد متیو فیلیندرز، کاشف انگلیسی به عنوان نخستین کسی که قاره استرالیا را در ۱۸۰۲ تا ۱۸۰۳ دور زد، بر این جنجال افزوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.